Japanse zaag duur ?

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Heerlijk altijd die Lidl en Action reclames. Ik kom er haast nooit, maar ik lees ze altijd met plezier. Dat zaagje kan ik trouwens wel goed gebruiken. Ik heb namelijk een ernstig tekort aan zagen in huis. :cool:

Jaren geleden wel eens zulke lijmklemmen bij de Aldi gekocht. Dat was een misser, want ze braken allemaal doormidden als je er een beetje spanning opzette.
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.280
215
't hoofd van Overijssel
Heerlijk altijd die Lidl en Action reclames. Ik kom er haast nooit, maar ik lees ze altijd met plezier. Dat zaagje kan ik trouwens wel goed gebruiken. Ik heb namelijk een ernstig tekort aan zagen in huis. :cool:

Jaren geleden wel eens zulke lijmklemmen bij de Aldi gekocht. Dat was een misser, want ze braken allemaal doormidden als je er een beetje spanning opzette.

Nu nog iemand met een positieve ervaring. Zag er wel wat in en was wel van plan ze te kopen. Ze hebben ook niet goed geld teug garantie dus kopen en veel spanning er op knijpen. En daarna met bonnetje gelijk weer terug.
 

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
Ik gebruik al 4 jaar een ryoba als die onderste in kodama's foto. Ik heb het gekocht bij De Beeldhouwwinkel, toen nog voor €25+€14 (reserve blad), nu liggen de prijzen wat hoger. Echt heerlijk zaagje, binnenkort moet ik 's extra bladen kopen.
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Ik heb van de week een set japanse zagen gekocht bij fine-tools.com in duitsland http://www.fine-tools.com/set.htm
komt als het goed is morgen binnen.
Heb een tijd geleden al eens een japanse deuvel zaag gekocht http://www.fine-tools.com/kugihiki.htm en die bevalt me zo goed dat ik hem eigenlijk steeds gebruik. Ook voor ander werk als deuvelzaag. Daarom toch maar deze set gekocht, kan ik eens de verschillende zagen vergelijken.
Maar die zaag bij de aldi ziet er ook goed uit, zal eens kijken of ik dan zaterdag maar eens moet gaan boodschappen doen....
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Dat word zaterdag dringen bij de Lidl. Ze zullen er RAAR opkijken, allemaal mannen die je er nooit ziet. Ik ga er ook voor.
ALdi :eek: sta ik haast bij de verkeerde
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
Ja ik heb ze. Wat mij als eerste opviel is dat het handvat niet goed in de hand ligt. Een goed excuus om er een te slopen en er een mooi houten handvat aan te maken. Of een van de handvaten van andere Japanse zagen.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Ik heb er ook eentje gekocht. En het viel mij inderdaad ook op dat het handvat het net niet is. Die bobbel aan de onderzijde is voor mij de storende factor. Zoals je zegt, een mooi excuus om deze zaag eens flink op te waarderen met een mooi houten handvat.
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Willen jullie een recht handvat maken zoals meestal op Japanse zagen zitten, of eenzelfde gebogen handvat maar dan in hout?

Cas
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Ik heb er ook een gehaald, zaagt helemaal niet verkeerd zo'n zaagje.
Dat knobbeltje stoort me niet, tis dus wel ff wennen, ik ben "gewone" zaag handvaten gewend.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.