Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21
    oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Weer even terug naar een oud topic. Projecten duren bij mij vaak wat langer

In principe wil ik de deuren van vurenhout gaan maken. Dikte wordt 36-40mm. Ik ben me nu aan het orienteren op verbindingsmethoden, frezen en profileringen.

Verbinden mogelijk via de Mafell deuveler, eens kijken wat de maximale dikte en lengte frees erin kan.

Ik kan eigenlijk nog geen geschikte frezenset vinden. Iemand suggesties? Ik zoek bij voorkeur een strak design. Shaker zou bv. wel kunnen. De meeste sets die ik vind zijn voor keukenkastdeurtjes, niet dikker. Alternatief misschien een simpele groef:

freud1.jpg

Onderstaand een andere manier. Gewoon koud, dus veel minder freeswerk. De zwevende pen wordt dan wat belangrijker.

Andere topics die ik hier kan vinden zijn van WR1944: 1 en 2.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bijtel Bekijk Berichten
    Weer even terug naar een oud topic. Projecten duren bij mij vaak wat langer
    Ben nog steeds benieuwd naar suggesties over de verbindingsmethode Voorkeur gaat nu uit naar deuvels. Maar als 12mm te klein is, moet er misschien toch een domino komen

Ik heb zelf een mdf deur met boven glas in lood en onder twee panelen.
    Is wel zo handig vind ik, blijft mooi recht, kan je eventueel nog fineren als je een houtlook wilt.
    Vuren kan natuurlijk ook, ik hoop dat je dan een beetje oud hout hebt voor deze klus.
    Waarom koop je niet gewoon een stel oude paneeldeurer ergens of je kijkt in de buurt waar ze een huis of oud gebouw slopen en vraag je of je een paar deuren mag meenemen, misschien zie je er wel een paar in de container voor afval liggen?
    En frees zelf een sponning voor de glas in lood panelen, dan ben je snel klaar en heb je oude uitgewerkte deuren en je maakt het verder af met glaslatten.
    Over de verbinding kan ik je niets zeggen, ik kocht mijn deur gefreesd en kon zo de glas in lood panelen erin verwerken en afdichten met glaslatten.
    Ik zou ook zoals anderen al zeiden de deuren wel op wieltjes laten lopen in plaats van hangen en boven latjes of een rail met een gleuf in de bovenkant van de deur gefreesd.
    Zo deden ze het vroeger ook.
    In ieder geval niet aan een rail met wielen hangen zoals je vaak bij moderne kasten ziet vanwege het gewicht.
    Hier mijn deur.

P1000720 [1024x768].jpg
    Laatst gewijzigd door willem1958; 13-11-15 om 16:41.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Ik heb zeven deuren nodig, waarvan twee schuifdeuren. Bovendien heeft het glas in lood een bepaalde maat, dus daar ga ik geen bestaande deur bij vinden. Bovendien is zelf maken natuurlijk veel leukerder! En leerzaam.

Volgens mij is ophangen van deuren beter dan aan de onderkant rollen. Schuifdeurrails zijn er voor verschillende gewichten, dus dat is het probleem niet. Ik wil ook niets over de vloer hebben lopen aan rail oid.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Klussen duren bij mij vaak wat langer. Maar na tweeenhalf jaar is deze klus (bijna) afgerond. Ik heb twee schuifdeuren en vier draaideuren gemaakt. Er komt nog een smal meterkast deurtje bij en een klein luik-deurtje. Dat gaat vast ook weer een tijd duren

IMG_8507.JPG

IMG_20181025_141316.jpg

IMG_20181025_141438.jpg

En nog een fotootje van hoe het was toen ik het huis kocht.
    IMG_8508.JPG
    Laatst gewijzigd door Bijtel; 10-02-19 om 15:31.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    En een paar foto's van de bouw. Hiermee kan je vast wel inschatten hoe het in elkaar zit.

DSCF0636.jpg

DSCF0642.jpg

DSCF0643.jpg

Glaslatten
    IMG_8509.JPG

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    En nog een kort filmpje. Niet zo boeiend, zelfs m'n lunch staat erop

Ik mis de grote "werkplaats" wel een beetje. Is nu gewoon weer woonkamer.

https://www.youtube.com/watch?v=7O4jVsIWvhs

En nog een kort filmpje. Niet zo boeiend, zelfs m'n lunch staat erop

Ik mis de grote "werkplaats" wel een beetje. Is nu gewoon weer woonkamer.

https://www.youtube.com/watch?v=7O4jVsIWvhs
    Als je dit filmpje ziet kun je je niet voorstellen dat het een meerjaren project is maar leuk om te zien hoor!!

Klussen duren bij mij vaak wat langer. Maar na tweeenhalf jaar
    Time flies when you're having fun 12-06-13, 12:45
    Even de datum van je eerste openingspost genomen, er zit slechts 5,5 jaar tussen
    Maar hey, het resultaat mag er wezen, fraai !

Ooit wil ik deuren/kozijnen hier ook nog eens vervangen, want die metalen dingen die we nu hebben zijn echt oerlelijk
    Met een hamer past alles...

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Haha, in tussentijd heb ik wel veel andere klussen gedaan. Maar erg snel werk ik inderdaad niet altijd. Vooral het uitdenken gaat vaak het meeste tijd in zitten bij mij.

Ik zal nog eens kijken of er meer topics van mij "open" staan.
    edit: nee, maar ik heb nog niet alles laten zien. Zal eens kijken wat er interessant genoeg is voor dit forum.
    Laatst gewijzigd door Bijtel; 11-02-19 om 18:24.

Forum Rechten