Nieuwe schuur

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Sinds de verhuizing zit ik eigenlijk zonder een werkplaats. Met het opnieuw inrichten van de tuin is er ook een plekje voor een nieuwe schuur gekomen. IMG_7940.jpg
Een houten blokhut van 3 bij 3 mtr , mocht je ooit het idee krijgen er één te kopen laat hem dan gelijk in kleur komen. Het kosten heel veel avonden om alles twee keer te verven.IMG_7942.jpg
De schuur staat op grindtegels, omdat ik geen zin heb in koude voeten eerst maar isolatie op de groen. Hier overheen underlaiment. gelegd.IMG_7945.jpg
IMG_7952.jpg
In de hoek mijn archiefkast als opslag. eigenlijk is het een hangmappenkast. Die zijn EN erg goedkoop en makkelijk om te bouwen tot ladekast.
In de tussentijd het dak al geïsoleerd,5 cm tempex met hier en daar een beetje pur om alles mooi dicht te krijgen.
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Ziet er prima uit ! En wat is er heerlijker dan weer je eigen werkplek te hebben ?!!

Heb nog wel even een klein vraagteken voor wat betreft optrekkend vocht vanuit de grond: hopelijk liggen de tegels onder je schuurtje niet op een lager gelegen gedeelte van je tuin. Want - zo is helaas mijn recente ervaring - bij extreme regenval kan het snel zijn dat vocht via de tegels optrekt. Dat was bij mij al een waar drama, maar in jouw geval kan dat vocht door isolatiemateriaal en underlayment al helemaal geen kant op met mogelijk rot van het plaatmateriaal tot gevolg. Ik heb recent al mijn straatwerk en een deel van het onderliggende zand verwijderd. Daarna is er 10 cm dik isolatiemateriaal op gekomen en daarover een laag van nog eens 10 cm beton. Nu eindelijk is het er kurkdroog.

Binnenkort kan ik beginnen met het poetsen en polijsten van mijn door roest aangetaste beitels etc. Doe er je voordeel mee... ;)
 
Laatst bewerkt:

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ik ben weer één maand verder, maar niet echt veel opgeschoten met mijn hobbyhok. Er ligt in de tussentijd een nieuw dak op. Vanavond heb ik de werkbank geplaatst. Het blad is dusdanig dik dat er wel een VL.... en een ZU... aan te pas moest komen maar het begin is weer een beetje verder.IMG_7986.jpg
IMG_7987.jpg
IMG_7988.jpg
IMG_7990.jpg
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ha René
Helaas is mijn schuurtje al een zwaarbevochten prijs geworden. Als je samen woont dan heb je ook "samen"rechten :p
Maar ik klaag er niet over, hoe kleiner hoe minder TROEP, maar dat niet echt waar.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
hoe kleiner hoe minder TROEP, maar dat niet echt waar.

Klopt, dat is inderdaad NIET waar.... ;)

Des te kleiner, des te troeper, eigenlijk!!
 

Berks

Actieve deelnemer
1 okt 2012
28
0
Noord Holland
Af en toe wat zaagsel over de fietsen gooien, dan zoekt de eigenaar vanzelf een andere oplossing.
Bij mij werkte dat in ieder geval wel, er is nu een apart hok voor fietsen, grasmaaier en tuinmeubeltjes.
DE schuur is nu exclusief voor houtbewerking....:)

Ron.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
Lijkt mij een mooi eerste project in het nieuwe schuurtje: een fietsenschuur maken.:D
Verder is het een mooi schuurtje, en mooie deuren! Zelf gemaakt?

Grts, Raymond
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
De fietsen hebben in de schuur een tijdelijke verblijfsvergunning. Ze gaan terug naar de garage, daar horen ze ook thuis. Daarna komt er een kast ,mijn vlak-vandiktebank en mijn handgereedschap. Het word mijn houthok. nouja dat is mijn plan.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Klusvraag Wie weet raad ??????

Boven de werkbank komt een gereedschapswand. Je weet wel zo'n plank met Alles wat los en vast zit . Nu ligt het nog in dozen en kratjes. Omdat ik veel meer doe als houthobbyen komt alles aan de muur. Nu de vraag. Ik heb een plaat underlayment en die komt aan de muur boven de werkbank. Schroef ik de plank koud op de wand. 32 mm grenen delen. Of hang ik de plank aan blokken latjes en laat ik vrije ruimte achter de plank, ventilatie, Ik wil geen condens roest op het gereedschap.ook heb ik nog een paar stukken isolatie plaat zoals op de bodem??

Sta open voor tips.

Hartelijke groet Hugo
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Als je je schuur gaat verwarmen, moet je ook blijven verwarmen. Bij afkoeling en verwarmen krijg gemakkelijk condensvorming, wat je weer op kunt vangen met een onvochtiger.
Ik had een soortgelijke oplossing en de plaat underlayment direct op de muur geschroefd, wel een muur die aan de andere kant licht verwarmd werd.

jaap
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Jaap en Wim.
De schuur staat los van het huis maar wel redelijk beschut. Ik heb niet het plan om er verwarming in te maken. Ik mijn vorige buiten schuur, helemaal van BETON plaat was het wel koud in de winter maar echt roest had ik er niet. Er stond wel een diepvriezer het jaar door te draaien. Ik heb een klein verwarmings- elementje liggen, uit een buitencamera. Met een oud pc ventilatortje kan ik wel wat prutsen. Het nadeel is wel dat er dan een soort dichte kast moet komen.Of de wand moet afdekken??? Daar is wel een mouw aan te passen. Ik heb ook wel eens een hout droogkast voorbij zien komen. Met een ouderwetse 20 W gloeilamp erin.

Er zijn nogal wat opties, maar wat betreft de plank?? ik ben er nog niet uit.

HG hugo
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik zit met een zelfde probleem. Heb sinds enige tijd een mooie schuur gehuurd. Werkelijk goed geisoleerd maar wordt alleen verwarmd als ik er werk. Het roest er minstens zo snel als in mijn vroeger enkelsteens schuurtje. Ik ben een geisoleerde, met gloeilamp verwarmde kast aan het bouwen. (OK, andere optie is er elke dag te werken en dus altijd stoken :) ).

mvg
klaas0639
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Vochtvreters werken slecht, dan beter een ontvochtiger, dat werkt wel vrij goed.
In de winter is het niet zo heel vochtig, het probleem zit hem meer in het voor/najaar, dan is het warmer en kan de lucht meer vocht bevatten, dan wordt de boel natter
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo Hugo.
Een pracht onderkomen. Heel praktisch en bij mooi weer de werkbank naar buiten. Wat wil een mens nog meer. Je bent nu een echte shedman. Je kunt natuurlijk altijd nog dubbel isoleren. Steenwol of piepschuim/kit er achter. Veel ventileren west-oost en een klein olie gevuld radiator kacheltje van de rommelmarkt op stand één. Wanneer is bij jou de OpenDag?
vr.gr. Jan Pranger.
www.arstorno.nl
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.