Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 32

Onderwerp: Nieuwe schuur

Nieuwe schuur

Sinds de verhuizing zit ik eigenlijk zonder een werkplaats. Met het opnieuw inrichten van de tuin is er ook een plekje voor een nieuwe schuur gekomen. IMG_7940.jpg
    Een houten blokhut van 3 bij 3 mtr , mocht je ooit het idee krijgen er één te kopen laat hem dan gelijk in kleur komen. Het kosten heel veel avonden om alles twee keer te verven.IMG_7942.jpg
    De schuur staat op grindtegels, omdat ik geen zin heb in koude voeten eerst maar isolatie op de groen. Hier overheen underlaiment. gelegd.IMG_7945.jpg
    IMG_7952.jpg
    In de hoek mijn archiefkast als opslag. eigenlijk is het een hangmappenkast. Die zijn EN erg goedkoop en makkelijk om te bouwen tot ladekast.
    In de tussentijd het dak al geïsoleerd,5 cm tempex met hier en daar een beetje pur om alles mooi dicht te krijgen.

Ziet er prima uit ! En wat is er heerlijker dan weer je eigen werkplek te hebben ?!!

Heb nog wel even een klein vraagteken voor wat betreft optrekkend vocht vanuit de grond: hopelijk liggen de tegels onder je schuurtje niet op een lager gelegen gedeelte van je tuin. Want - zo is helaas mijn recente ervaring - bij extreme regenval kan het snel zijn dat vocht via de tegels optrekt. Dat was bij mij al een waar drama, maar in jouw geval kan dat vocht door isolatiemateriaal en underlayment al helemaal geen kant op met mogelijk rot van het plaatmateriaal tot gevolg. Ik heb recent al mijn straatwerk en een deel van het onderliggende zand verwijderd. Daarna is er 10 cm dik isolatiemateriaal op gekomen en daarover een laag van nog eens 10 cm beton. Nu eindelijk is het er kurkdroog.

Binnenkort kan ik beginnen met het poetsen en polijsten van mijn door roest aangetaste beitels etc. Doe er je voordeel mee...
    Laatst gewijzigd door Oceans'11; 10-06-13 om 20:11.
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

klein houtkacheltje in de andere hoek ??? zijn nu goedkoper op mp dan in de winterperiode

Ik ben weer één maand verder, maar niet echt veel opgeschoten met mijn hobbyhok. Er ligt in de tussentijd een nieuw dak op. Vanavond heb ik de werkbank geplaatst. Het blad is dusdanig dik dat er wel een VL.... en een ZU... aan te pas moest komen maar het begin is weer een beetje verder.IMG_7986.jpg
    IMG_7987.jpg
    IMG_7988.jpg
    IMG_7990.jpg

op de eerste foto is nog wat uitbreid-ruimte zichtbaar:P
    neem gewoon de halve tuin in,dan heb je plek om alle machines vast op te stellen

Ha René
    Helaas is mijn schuurtje al een zwaarbevochten prijs geworden. Als je samen woont dan heb je ook "samen"rechten
    Maar ik klaag er niet over, hoe kleiner hoe minder TROEP, maar dat niet echt waar.

hoe kleiner hoe minder TROEP, maar dat niet echt waar.

Klopt, dat is inderdaad NIET waar....

Des te kleiner, des te troeper, eigenlijk!!

Af en toe wat zaagsel over de fietsen gooien, dan zoekt de eigenaar vanzelf een andere oplossing.
    Bij mij werkte dat in ieder geval wel, er is nu een apart hok voor fietsen, grasmaaier en tuinmeubeltjes.
    DE schuur is nu exclusief voor houtbewerking....

Ron.

Lijkt mij een mooi eerste project in het nieuwe schuurtje: een fietsenschuur maken.
    Verder is het een mooi schuurtje, en mooie deuren! Zelf gemaakt?

Grts, Raymond

Af en toe wat zaagsel over de fietsen gooien, dan zoekt de eigenaar vanzelf een andere oplossing.
    Bij mij werkte dat in ieder geval wel, er is nu een apart hok voor fietsen, grasmaaier en tuinmeubeltjes.
    DE schuur is nu exclusief voor houtbewerking....
    Whahahaaa...
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Forum Rechten