Mijn nieuwe keuken is gearriveerd.

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Epistaxis zei:
Is er iemand, vast wel, die weet welk materiaal Norm Abram aan het gebruiken is (zie videos hierboven)in de bouw van die keukenkasten van 'm?

Alvast bedankt!

De kasten maakt hij van 18 mm multiplex die al met een blanke laklaag geleverd worden. De deurtjes zijn van "poplar" hout met MDF panelen. Poplar is een in Amerika veel verkochte, vrij goedkope houtsoort. Die is daar in hun Gamma/Praxis/Karwei winkels in allerlei maten te koop. In het eiland en bij het buro gebruikt hij nog weer andere materialen, o.a oud grenen.
 

Epistaxis

Actieve deelnemer
24 jan 2009
43
0
ok,..! Bedankt voor de info, nu nog zoeken waar ik die multiplex met laklaag kan vinden en dan kunnen we eraan beginnen!

Dank u!
 

peers

Nieuw lid
16 aug 2009
6
0
Seek zei:
....De deurtjes zijn van "poplar" hout met MDF panelen. Poplar is een in Amerika veel verkochte, vrij goedkope houtsoort. Die is daar in hun Gamma/Praxis/Karwei winkels in allerlei maten te koop.....

poplar=populier

Helaas in onze Gamma/Praxis/Karwei niet te koop, hier hebben ze enkel vuren :cry:
 

Epistaxis

Actieve deelnemer
24 jan 2009
43
0
'k Heb net 2 stukken van 3 meter lang teruggekregen van de zagerij. Een oude populier die fel overhelde en op termijn een gevaar zou kunnen betekenen voor het nieuwe huis. Om laten zagen (ik ben niet gek) en afvoeren naar de droogoven. De diameter was ongeveer 1 tot1.5 meter (aan de voet uiteraaard). Een flinke knaap dus. Het leek me leuk om de oude boom te proberen te recycleren in de nieuwbouw. Echt goed hout is het natuurlijk niet maar je kan het steeds voor iets gebruiken natuurlijk, lades of weet ik veel. Dus populierenhout heb ik voorlopig in overvloed! :D
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Baars en Bloemhof http://www.baars-bloemhoff.nl/houtplaat/?page=detail&id=5149 heeft wel wat geloof ik. Als je goed op de site zoekt kan je ook wel een prijslijst vinden.

Als je andere adressen weet, kan je die dan doorgeven? Ik ben ook nog op zoek. Voorbewerkt plaatmateriaal lijkt me wel heel handig. Je moet natuurlijk wel je kopse kanten nog afwerken en je moet voorzichtig zijn met krassen als je het materiaal bewerkt.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Epistaxis zei:
'k Heb net 2 stukken van 3 meter lang teruggekregen van de zagerij. Een oude populier die fel overhelde en op termijn een gevaar zou kunnen betekenen voor het nieuwe huis. Om laten zagen (ik ben niet gek) en afvoeren naar de droogoven. De diameter was ongeveer 1 tot1.5 meter (aan de voet uiteraaard). Een flinke knaap dus. Het leek me leuk om de oude boom te proberen te recycleren in de nieuwbouw. Echt goed hout is het natuurlijk niet maar je kan het steeds voor iets gebruiken natuurlijk, lades of weet ik veel. Dus populierenhout heb ik voorlopig in overvloed! :D


Gaaf, je eigen hout produceren! Ze hebben bij mij in de buurt (verbreding A4) net alle populieren omgehakt, maar die gaan allemaal in de versnipperaar. Zo'n kromme boom levert wel veel reactiehout op, ben ik bang.

Amerikaans populier is iets anders, het komt van de tulpenboom. Die lijkt wel veel op onze populier.
 

Epistaxis

Actieve deelnemer
24 jan 2009
43
0
Wat bedoel je precies met 'reactiehout'? Dat het gaat kromtrekken na verloop van tijd of zo? Ik wil er ook helemaal geen kast uit maken of zo he.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Ik ben zeker geen expert, en m'n kennis is slechts theoretisch. Maar als een boom scheefgroeit zal hij in reactie daarop andersortige vezels produceren en daardoor inderdaadeerder krom trekken. Maar je moet maar eens een beetje googelen op die term om meer informatie te vinden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.