Tips voor aanschaf vlak vandiktebank gevraagd

CDDRon

Nieuw lid
5 jan 2012
17
0
In het kader van een opstart, zonder het risico dat we er financieel in de schulden komen te zitten, hebben we de instelling dat we eerst gaan beginnen en kijken hoe het gaat lopen. We hebben allebei nog een baan, welke voor het stabiele inkomen moeten zorgen.
Daar we de machine ook voor eigen gebruik willen gebruiken, hebben we een max budget opgesteld.
Ik snap dat dit alles vraagtekens oproept, maar we doen dit naast onze baan.

Ik zal de vraagstelling aanpassen naar:
welke vlak vandiktebank kan ik het beste kopen voor een max.budget van €500

Op het marktplein wordt een Scheppach HM2 aangeboden vooe 250 euro
Hiervan moet de achterste doorvoerrol vervangen worden.
Is dat een goed aanbod voor die prijs?
 
Laatst bewerkt:

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Dat gaat je met een Scheppach niet lukken dan, voor 500 euro krijg je wel een jongere maar geen met meer capaciteit. Denk dat het uberhaupt lastig wordt meer capaciteit te krijgen voor die prijs als je van de gietijzeren bakken wegblijft.
 

CDDRon

Nieuw lid
5 jan 2012
17
0
De Scheppach die nu een paar dagen op het MP staat, zou voor mij voorlopig voldoende capaciteit hebben.
Ook het formaat komt mij goed uit, daar ik hem dan naar buiten kan rijden, omdat ik maar een kleine werkschuur heb.
Wat ik mij nog afvraag is of 250 euro een goede deal is, ondanks dat er een aandrukrol vervangen moet worden.

Op de onderdelenprijslijst zie ik dat het een prijzig onderdeel is.
62004600 VORSCHUBWALZE VORMONT. € 117,00 (ex BTW)
62004620 VORSCHUBWALZE-GUMMIERT KPL € 85,21 (ex BTW)

Mocht dit alles goed te doen zijn, dan zie ik deze machine wel zitten.
Graag advies
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.