Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 33

Wie heeft ervaring met Amazon.com?

Beste mensen,

Ik zou graag iets willen bestellen van Amazon.com, niet .de .fr of .co.uk.
    Het gaat om $600,00 aan machines en ik ben gewoon bang voor allerlei kosten/beschadigingen/slechte service enzovoorts.

Ik hoop dat een paar van jullie hier ervaring mee hebben en dat met mij willen delen.

mvg Luke

amazon zelf is de beste leverancier die je vinden zal in mijn ogen. Echter moet je wel opletten: ze zijn ook een verkopersportaal, dus als er niet staat "sold by amazon" maar iemand anders, is het die winkel die je moet vertrouwen. Je kan wel op amazon de reputatie van die winkel bekijken, overigens zijn de meesten wel gewoon prima in orde.

Bovendien: gezien je van .com wil bestellen, komt je order uit de VS. Houd rekening met douanekosten die oplopen kunnen tot 35% van de bestelling incl shipping ofwel dik $200 in jouw geval. Daar kan amazon niets aan doen natuurlijk. (zo mocht ik onlangs €90 bijbetalen op een pakket van €250 uit de VS).

Jeetje das best veel nog. Die € 200, 00 probeerde ik juist uit te sparen. Het is ook wel een kilo of 60 denk ik.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke. Bekijk Berichten
    Jeetje das best veel nog. Die € 200, 00 probeerde ik juist uit te sparen. Het is ook wel een kilo of 60 denk ik.
    Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik al een vrij goeie aanbieding heb gekregen hier bij mijn plaatselijke leverancier.

je moet rekenen op:
    21% BTW die ze rekenen
    2-7% invoertaks
    €10-40 administratiekosten

En die 21% en 2-7% is over productkosten + verzendingskosten...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door massis Bekijk Berichten
    je moet rekenen op:
    21% BTW die ze rekenen
    2-7% invoertaks
    €10-40 administratiekosten

En die 21% en 2-7% is over productkosten + verzendingskosten...
    Ik lees ook niets meer dan lof uitingen over Amazon in het algemeen mbt de services.
    Toch na bovenstaande berichten zie ik er vanaf. In 2013 schijnt er een Amazon.nl te komen, wat voor ons dan wel weer gunstiger zou zijn. (mits ze concurreren met .de)

Ik heb in middels een aantal machines gewoon besteld bij mijn huidige leverancier.
    Ze hebben nog eens naar de prijs gekeken toen ik begon over internet aankopen. Begin volgende week krijg ik de bestelling binnen.

Bedankt massis voor je genomen tijd.

mvg Luke.

wat is er mis met de .de? die leveren ook gewoon in BE en NL hoor, en aan héél erg aantrekkelijke prijzen. Ik heb dit jaar al zeker 6-7 pakjes van amazon.de besteld, telkens erg tevreden.

een .nl is trouwens al jaren "in de maak", maar nog nooit echt ervan gekomen...

... In 2013 schijnt er een Amazon.nl te komen, wat voor ons dan wel weer gunstiger zou zijn. (mits ze concurreren met .de)
    ...
    Volgens mij is het juist heel slecht nieuws. Want dat concurreren gaan ze natuurlijk nooit doen: je zult zien dat com/fr/de/co.uk niet meer aan NL zullen leveren. Hierdoor zullen we hier in NL ook weer niet meer ontkomen aan bijvoorbeeld de prijsafspraken voor boeken zoals die in Nederland gelden. Hopelijk ben ik te pessimistisch, maar ik denk het niet.

Wat nog interessanter is, en dat heb ik hier al meer geschreven, is de ontwikkeling naar de toekomst. Met de opkomst van de online shops zullen steeds meer winkels gaan verdwijnen. Dat betekent, in een dergelijke toekomst, dat er, zeker in zo'n klein landje als Nederland, geen winkels meer zullen zijn waar je even naar binnen kunt lopen om, op hun kosten, uitgebreid de gereedschappen en overige materialen, onder andere boeken, te bekijken, product nummers en IBN nummers op te schrijven, je eventueel jezelf ook nog uitgebreid te laten voorlichten, om vervolgens de spullen op het goedkoopste online adres te gaan bestellen.
    Uiteindelijk zijn we niet graag zoals dat heet "een dief uit onze eigen beurs". Ondernemers zullen er ook zo over gaan denken en steeds meer met hun handel gaan stoppen. Enig idee hoeveel winkels er in het laatste jaar al zijn gesloten? Een beetje bekend met de malaise bij de boekenwinkels? Straks kunnen we heel veel zaken niet meer in een winkel kopen en dan moeten we het in online shops gaan kopen. Als je kijkt dat klantengroepen een macht vertegenwoordigen is het niet moeilijk om te bedenken dat Nederland geen klantenmacht heeft. Ik zal het proberen anders uit te leggen. Als een Chinees een product ontwikkelt wat hij alleen maar aan 2 procent van de Nederlanders kan verkopen , bijvoorbeeld klompen, dan is dat heel wat anders als een Nederlander een product ontwikkelt dat hij alleen maar aan 2 procent van de Chinezen kan verkopen. De moraal van mijn verhaal; in een aantal niet onbelangrijke opzichten wordt Nederland in de toekomst alleen maar armer. Zuinigheid zonder visie heeft zijn prijs.

Dopeling je slaat de spijker op zijn kop.
    In Amerika zie je her en der een tegen beweging. Voornamelijk reclame voor made in de USA. De Nederlander wil het vaak goedkoop hebben. Ik ben bang dat we straks met een eentonig en armoedig assortiment moeten doen. Een paar bouwmarkten bepalen dan het assortiment. En schroeven dan de prijzen op.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten