Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 29

En nog een vraag over gereedschapmaken

Wie weet een adres waar je - hoogwaardig - kleine onderdelen kunt laten maken - gieten- voor een schaaf? Bij voorkeur in het noorden van Nederland.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Je wil het laten gieten? Dan mag je wel een hele dikke portemonnee mee gaan nemen.
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Zou het niet interessanter zijn deze direct te laten frezen, bij een gietstuk moet zowiezo toch nog nabewerkt worden.

Het gaat om de "Yoke" , de verstelbeugel in de bankschaven.

Hoe ziet deze eruit? Heb je een foto of een schets?

Probeer eens een smid. Smederij Atelier Alkmaar misschien, ik weet niet of die er zin in hebben en of de kosten acceptabel zouden zijn.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Ja, mee eens. ik zou eerst onderzoeken wat het kost als een smid het maakt. en verder is "alles" te frezen. maar ziet er misschien minder authentiek uit? ik ken het onderdel niet, maar gieten gaat duur worden.

Mvg
    klaas

Vraag eens aan Roeland? Die weet veel en heeft veel als het schaven betreft! Zou me niks verbazen als hij het betreffende onderdeel zo uit een lade kan trekken....

Groet, Rob.

Misschien kan je hier het gezochte onderdeel bestellen. Het zijn wel onderdelen voor Quansheng schaven, onder welke merknaam ze dan ook verkocht worden. Ik heb begrepen dat het eigenlijk een soort van Stanleycopies zijn, dus met een beetje geluk moet het ook passen. Ik daar geen uitsluitsel over geven, ik heb zelf alleen maar Chinezen . En anders kan je zo'n Yoke nog altijd uit een stuk staal vijlen.
    Groetjes,
    Pascal
    ps: ik heb hier totaal geen commerciële belangen bij, heb wel al eens wat bij hen besteld.
    Waar orde heerst, mankeert kreativiteit

Forum Rechten