Theepot

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.279
215
't hoofd van Overijssel
Kijk al jaren tegen een verschrikkelijk lelijke theepot aan. Vandaag daar een goede bestemming aan gegeven. NU nog afwachten hoe lang het duurt voordat moeders de pot mist in de kast.
IMG_4584.jpg

Stukje dosse vuren 15 mm dik met een beuken 4 mm stokje. Nu hopen dat er alleen kleine dunne vogeltjes interesse hebben. Gaatje is maar 25 mm omdat ik geen 2 mm groter heb.

IMG_4585.jpg

Afgewerkt met wat lijnolie hangt de pot prima tegen de schuur muur. :eek:
 

flevobiker

Nieuw lid
21 jul 2012
24
0
Dieren
als de pot op een zichtplaats staat dan mist ze hem zo, anders gaat het wel even duren. vindt je aktie overigens supper
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.198
559
Geweldig idee!
Nu nog een bijpassend vogeltje erin. Theemus, tuitfluiter, rooibosje misschien? Nee, zal toch een echte trekvogel moeten zijn :).
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ik wil niet zeuren?? Het is namelijk een heel mooi idee maar volgens mij is het nestseizoen een beetje voorbij. Het start hier als de zwarte kraaien de schoorsteen voor een nestplaats aanzien.Ik heb dan dagenlang bergen hout en takken in de goot liggen. Het is de laatste weken alweer voorbij.

Misschien zijn er andere soorten op zoek naar een onderkomen. Op vogelzoover krijgt het vast een 10 ;)
hg Hugo
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
wat een leuk idee, en een leuke kleur ;)

ik heb ook zo'n stokje op mijn nestkastje, hmm eraf halen dan misschien. dan heb ik volgend jaar misschien wel een vogelfamilie.
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Leuke nestpot geworden zo :)
... Naar mijn weten hoort er geen stokje voor de ingang van een huisje. Dit voorkomt leegroven door grotere vogels.
Goh, wist ik niet, weer wat geleerd. Ook nog even gekeken bij Vogelbescherming Nederland, en inderdaad, de kastjes die ze daar aanbieden hebben geen van allen een stokje. Ze hebben trouwens ook bouwinstructies/kernmaten voor houten nestkastjes, voor de liefhebber.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.