Back to Fryslan!

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Welkom thuis Jaap!
Wel jammer dat we elkaar in Bangkok hebben gemist vorige zomer. Ik denk dat ik zeker nog wel een keer die kant op ga, het is veels te leuk in Zuid oost Azie.
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Dat is een hele stap... maar - zo te lezen - een weloverwogen stap.
Ik wens jullie een goed afsluiting toe van het hoofdstuk "Thailand", een heel goede reis en heet je t.z.t. van harte welkom in Friesland.

Hallo Jaap, Welkom terug.

En Bankok of Friesland..... het is voor mij allemaal onverstaanbaar.

Grts, Raymond

Hahahahaha
 
Laatst bewerkt:

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Beste Jaap!

Succes met de verhuizing en het "afsluiten" van de 3 jaar! Al met al lijkt het me een geweldig avontuur!

Groeten
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Jaap en fam
Je weet dat het er aan komt maar als je het leest is het toch nieuws. De BOSS keert terug op het vertrouwde "Friese" nest. Mocht je op Nederlandse toer gaan dan hoop ik je snel in Barendrecht te mogen begroeten. Ik kan je geen ophaalservice met privé chauffeur of ritje in bemo aanbieden maar een hapje en drankje moet zeker lukken.

Wat betreft de nieuwe "bedrijfskleding" zet mij maar op de bestel lijst.
Hoop je snel in levende lijve terug te zien :)

Hartelijke groet Hugo
 

HermantB

Actieve deelnemer
2 sep 2012
221
0
Uden
Beste Jaap,
Van harte welkom terug in het mooie Nederland! Zal nog een hele omschakeling worden en niet alleen qua temperatuur... Maar dat gaat je zeker lukken gelet op het feit dat je je ook 3 jaar prima staande hebt kunnen houden in Thailand.
Heel veel succes met al je geplande activiteiten en ik lees graag mee op het forum hoe die zich ontwikkelen!!
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.057
1.689
Terkaple
www.woodworking.nl
Het is hier een aardige chaos, de inpakkers hadden eigenlijk klaar moeten zijn, maar er ligt nog het nodige. Ik heb dit keer maar zelf mijn gereedschap ingepakt om te voorkomen dat net als bij de reis hier naar toe, alle beitels etc in 1 doos geflikkerd worden. Ik hoop dat het morgen een beetje opschiet, vanavond de laaste avond in ons huis hier. Morgen is het ook TT van Assen, de races zijn iets verlaat ivm met de formule 1 trainingen (grrr) maar morgenavond kijk ik met mijn grote vriend Jan Thiel naar de TT. Jan maakte in de jaren 60 met Martin Mijwaart een 50cc racertje en wonnen in 1968 de TT van Assen, met de Jamathi. Jan heeft zijn hele leven in de racerij gewerkt als ontwerper en tuner van 2takt motoren en is verantwoordelijke voor 51 wereldtitels in de motorsport. Hij is 1 van mijn jeugdhelden en via facebook raakten we in contact en bleek dat hij hier 6 km verderop woont. Het live contact met Jan ga ik zeker missen. Ik heb de laatste dagen steeds van die gedachten "o de laatste keer waarschijnlijk dat ik hier was..." ik wordt een sentimentele ouwe zak ha ha.
Maar alle drukte maakt dat ik wat minder tijd voor ons forum had en morgen trekken ze ook de stekker uit mijn internet verbinding; en ik ben al wat achterop geraakt. Ik heb ook de shirts inmiddels opgehaald en ingepakt, maar mijn thais/duitse verhuizerbaas lichtte onmiddelijk Nederland in over een paar dozen t-shirts, dus ik ontkom waarschijnlijk niet aan een bijdrage aan de Nederlandse Belasting inner. Het zijn zo.... we houden contact.

jaap
 

WR1944

Oud hout
......... Ik heb de laatste dagen steeds van die gedachten "o de laatste keer waarschijnlijk dat ik hier was..." ik wordt een sentimentele ouwe zak ha ha......

Dat komt me heel erg bekend voor. Toen ik een jaar geleden m'n spullen aan het inpakken was voor m'n vertrek naar Amerika had ik dezelfde gedacht. In de vrije uurtjes zwierf ik door m'n geboortestad Den Haag met de gedachte dat het een lange tijd zou duren voor ik hier weer terug zou zijn. Ook bezocht ik zoveel mogelijk familie en vrienden. Ik betrapte mezelf er op dat ik met dezelfde geestelijke instelling keek als een tot levenslang veroordeelde. Maar gelukkig kan ik met Google Earth en Streetview het meeste terug zien. Ik hoop alleen dat Streetview wordt uitgebreid tot de fietspaden. ;-)
Veel succes met je repatriering. Je hebt in ieder geval een geweldige ervaring opgedaan.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Hallo Jaap,

Ook van mijn kant een verlaat berichtje. Ik heb de afgelopen maanden dat ik in Afrika zat wel zoveel mogelijk het forum gevolgd, maar het internet was te traag om vlot te kunnen reageren. Momenteel ben ik weer terug in Nederland, dus bij dezen ;-)

Succes nog met de verhuizing!
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.057
1.689
Terkaple
www.woodworking.nl
Beste Forummers,

Sinds zondagavond weer in Nederland. In Terkaple, Fryslan, om precies te zijn. En het bevalt me beter dan ik verwacht had. Heb het wel koud, de buren gelukkig ook, maar het weerzien met familie, buren, vrienden is erg fijn. Weer eens even door mijn werkplaats gescharreld en dan vind ik mooie stukjes hout en spring ik zo terug naar de tijd dat ik ze gezaagd heb o.i.d. Ik stapte als het ware mijn eigen geschiedenis binnen. Het huis staat nog helemaal op de kop, de nieuwe vloer zit er in, maar de plafonds gaan er nu uit, van de oude bedrading die er uit getrokken wordt, blijkt de isolatie overal gebroken en het plastic meurt ook erg naar plastic. Dus dat moet er allemaal maar uit, incl de buizen. Nu de vloer weer waterpas is, staat de tuindeur scheef, en dat deel van de buitenmuur zitten ook scheuren in. Binnenkort gaat het dak er nog af en gaan we dat stuk buitenmuur ook vernieuwen. We hebben een klein huisje, een soort gastenverblijf (er hebben er al de nodige forummers in gebivakkeerd!), naast het huis staan en daar wonen we eerst de komende maanden. Als het mee zit komt eind deze maand een kleine container met o.a. fietsen en wat gereedschap etc. Als het huis weer dicht is en geverfd is, komt de rest van de inboedel. Was gisteren al even op bezoek bij Haijo van de houtzagerij in Akkrum en vandaag bij Regts in Joure, mijn reguliere gereedschap en ijzerwaren leverancier. Erg hartelijk allemaal. In materiële zin zijn er 2 dingen, ik kan weer water uit de kraan drinken en het is heerlijk fris van smaak en ik vind de supermarkten echt geweldig, het enorme product aanbod en hoe mooi en fris alles er bij ligt.
Ik hoop een aantal van jullie te zien op 1 september in Zwolle en na een onrustige periode weer lekker op het forum, we gaan 1 dezer dagen naar 5000 geregistreerde forummers en zo'n 60 duizend bezoeken per maand!

cheers,

jaap
 
Laatst bewerkt:
A

Athanor

Guest
Fan herte wolkom in it Heitelân, Jaap!!
Soms valt tijd gewoon weg, zoals je nu ook ervaart en vriendschapsbanden overbruggen de tijd zondermeer en zo moet het ook zijn. Ik zie je binnenkort graag in Zwolle, leuk om weer eens bij te praten!

Groetnis van Fons
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Jaap wolkom tusken kei en greiden. (.........en dat voor een Drent). We hebben je wel gemist, maar hadden ook weer het gevoel, dat je niet weg was.
We zien elkaar bij Rick. Tenminste als daar tijd voor is, want iedereen komt natuurlijk bij jou op audiëntie die dag.
Hoe dan ook blij je te zien die dag.
vr.gr. Jan Pranger.
www.arstorno.nl
 

WR1944

Oud hout
Welkom thuis. Jij bent tweemaal zolang van huis weggeweest als ik toen ik op m'n Green Card moest wachten. Maar zodra het vliegtuig op Schiphol landde na 20 maanden leek het of ik de dag ervoor vertrokken was. Het is net als je favoriete vrijetijdskleding, je doet het aan en het zit gelijk perfect. Gelukkig is er Internet en iets als Skype zodat je je niet geisoleerd hoeft te voelen. Soms heb je het gevoel dat alleen je lichaam in den vreemde is en je geestelijk nog steeds bij je familie en vrienden zit.
In Nederland was ik vrijwilliger bij een bunkermuseum en toen ze stalen pantserdeuren gingen monteren kon ik ze via Skype helpen. Ik moest er alleen verrot vroeg voor uit m'n bed. ;-)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.