Back to Fryslan!

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Beste forummers,
de laatste 3 jaren het nodige met jullie gedeeld heb over ons verblijf in Thailand kan ik jullie nu vertellen dat "onze tijd" er opzit in Bangkok en dat we in augustus weer naar Friesland verhuizen! Een beetje gemengde gevoelens natuurlijk, we hebben hier een geweldige tijd gehad en de nodige nieuwe vrienden opgedaan. Maar we hadden in Friesland ook een prachtig leven en kijken er ook wel weer naar uit om ons eigen plekje weer te bewonen. Dat bewonen gaan nog niet zo gemakkelijke, we hebben een oud boerderijtje en 1 paal van het gebint verzakt heel langzaam. Ik ben al een tijdje met de aannemer in conclaaf en hij gaat de hele vloer uit de woonkamer en de hal slopen, palen boren tot de vaste zandlaag, daar komt een constructievloer op die met (volgens mij een soort pen gat verbinding) de bestaande fundering wordt verbonden. Op deze vloer 10 cm isolatie en daarop een afwerkvloer met vloerverwarming. Daar willen we graag parket op, adviezen van harte welkom.
Dit redt hij nog wel voor de bouwvak, maar we willen het dak ook vernieuwen en isoleren en dat gaat pas na de bouwvak gebeuren. Nu staat er een klein zomerhuisje naast ons huis en daar gaan we eerst maar een tijdje wonen, ik denk tot ergens in october. Spannend, ik ben in 3 jaar niet in Nederland geweest, mijn vrouw en kinderen wel. En ik heb er ook wel zin in, dit besluit hebben we een aantal maanden geleden al genomen en dan gaat er toch een beetje een knop om, nieuwe projecten komen niet meer van stapel etc. De eerste afspraken staan ook al, eind september naar de show van classic handtools in Engeland en natuurlijk naar mijn goede vrienden Rick en zijn nieuwe houtwinkel en Haijo van de houtzagerij in Akkrum en zijn bijna buurman Roeland, natuurlijk Sergej van Intarsio en Baptist. Als Rick fit genoeg is gaan we wat leuks in zijn nieuwe werkplaats organiseren en ik laat een serie polo-shirts en t-shirts maken. Binnenkort op het marktplein!

jaap
 
Laatst bewerkt:

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Jaap welkom in Fryslân. En als je toch langs Lemmer komt. We treffen elkaar wel weer.
vr.gr. Jan Pranger.

Zo zie je maar, met mijn hardop mijmeringen ga ik zo aan een aantal dingen voorbij. Ik kom niet langs Lemmer Jan, ik kom speciaal naar Lemmer, natuurlijk. En niet te vergeten Fons Athanor en Kor KiesvoorHout, idem! Mijn trouwe bakens en forummers van het eerste uur. En zo zal ik nog wel wat vergeten, maar dat betekend niet vergeten!

jaap
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Jaap,
Wolkom thús!
Al is de buitentemperatuur hier wat lager dan in Bangkok, de Friese warmte die je zo lang hebt moeten missen is er nog steeds hoor.
Oant sjen!

Groetnis fan Kor (ex meubelmaker, maar nog steeds gek (op hout ))
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Mooi op tijd voor de elfstedentocht. Tenzij we die op deze manier al in augustus kunnen rijden.
In ieder geval: "De limburgers heten u welkom"

Gr Ed
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Welkom terug en ik wens jullie nog een paar mooie maanden in Bangkok.
 
A

Athanor

Guest
Mooi Jaap, we zien je graag weer terug in "Us Heitelân" !! Wel weer een hele verandering voor jouw en je gezin, maar energieke en initiatiefrijke mensen kunnen we hier zeker weer gebruiken. Lijkt me goed om van je te horen hoe je ons land ervaart als je er drie jaar niet geweest bent!

Graag tot ziens!

Fons
 
Laatst bewerkt:

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Hallo jaap.
Uit voorgaande reacties heb ik begrepen dat je terug komt naar het grillige Nederland.
Dus welkom terug. En als eerste laat je je boot natuurlijk tewater.
gr. placebo.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.