Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Miniwerkplaats

Miniwerkplaats

Ik heb een tweede miniwerkplaats in te richten. Op Vlieland heb ik een ruimte van 2 M2 waar ik in werk op een kleine HBM houtdraaibank.
    Voor een plekje op de wal heb ik ook zo'n dingetje nodig.
    Wie heeft iets voor mij? Het gaat om de kleine tafeldraaibank van ongeveer 25 kilo die in allerlei varianten te koop is.
    Ik draai houten pennen, dat is erg fijn werk; hij moet dus mooi draaien, geen revisie-item dus.
    Verder heb ik allerlei dingen dubbel nodig; wat houtdraaibeitels etc.. Dus wie iets heeft...

P1130151.jpg
    Laatst gewijzigd door PeterNdeVries; 31-05-13 om 17:28. Reden: foto toegevoegd

hallo peterndevries

Die bankschroef die je hier op de foto hebt staan, is die handig? ik heb ze wel eens zien staan op een beurs en leken me toen wel handig,maar ikben toch een hollander en niet gekocht.

Groeten van Gerry

Hallo Gerry,

Op de foto hierboven tijdelijk op een plank, maar inmiddels is op dezelfde plaats een uitdraaistrook onder de tafel gemonteerd, waarop ik de bankklem monteer. Het is een Zwitsers ding, merk Zylkss, van alu. Ik heb hem ruim twintig jaar geleden van de vader van een hoede vriend gekregen, die hem niet gebruikte. Nou, ikke wel! Ik sleep het ding al zolang achter mij aan, en altijd is'ie een uitkomst. De bekken sluiten mooi strak en met een ruim contactoppervlak. De rode kunststof beschermkappen zijn lang geleden ter ziele gegaan, maar ik heb er nu bijna altijd mooie stroken tuigleer op ( met fietsband-elastiekjes).
    ik heb jaren geleden zowel de Zyliss, als ook een ander merk in de verkoop gezien. Op internet kom ik ook van alles tegen... Hier
    voor 15 € zou ik je aanraden..., kopen! Daar krijg je nooit spijt van.

Bankschroef

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hobby-ist Bekijk Berichten
    hallo peterndevries

Die bankschroef die je hier op de foto hebt staan, is die handig? ik heb ze wel eens zien staan op een beurs en leken me toen wel handig,maar ikben toch een hollander en niet gekocht.

Groeten van Gerry
    Hallo Gerry, Heb onlangs ook een Zylizz bankschroef aangeschaft via marktplaats. Zoek op Zylizz en ook Zyliss. Het wordt wisselend geschreven.

Ik heb 35 jaar geleden ook zo'n Zyliss gehad. Gewoon fantastisch en licht door het gebruikte aluminium.
    Nu ben ik hem kwijt en weet niet waar die gebleven is. Had ik er nog maar zo een.
    Pieter

Ik heb een aantal van die zyliss bankschroeven op de kop kunnen tikken en gebruik ze regelmatig.... Prima apparaat!

voor de liefhebber... op mp een zylizz voor 30 euro...Hillegom !!

Inmiddels heb ik bij Don een kleine werkbank van 100 x 45 cm op de kop getikt!
    Peter de Vries | Vlieland | Leeft tevreden op een vierkante kilometer en is Pennendraaier |Werkt op twee vierkante meter.
    Facebook: pennendraaier

Forum Rechten