Dewalt DW682K Lamellenfrees

teedee11

Actieve deelnemer
2 mrt 2011
28
0
Ik ben op zoek naar een lamellenfrees.
Nu zijn er best nog wel veel verschillende merken en liggen de prijzen van sommige merken redelijk gelijk.
Nu heb ik een Dewalt DW682K Lamellenfrees op het oog.
Ik zal hem niet iedere dag gebruiken maar voor de hobby.
Doe ik er goed aan om deze aan te schaffen of zeggen jullie je kan beter een ander merk nemen?
 

teedee11

Actieve deelnemer
2 mrt 2011
28
0
Ik heb in m'n stagejaren eigenlijk alleen maar met het merk lamello gewerkt

Ik vind nauwkeurigheid heel erg belangrijk! (Anders wil ik natuurlijk ook geen lamellofrees kopen :p)
Zit er veel verschil in de makita en de walt of Bosch? Omdat ze prijstechnisch dicht bij elkaar liggen.
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
ik heb een ferm via marktplaats gekocht voor 25 euro en die is best nauwkeurig.

niet zo goed als een dewalt of zo maar als je het maar weinig gebruikt kan je hem best gebruiken denk ik als je wat hulpmiddelen maakt en zo.
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Wat mij opviel bij een goedkoop 50€ model was dat de zaag veel botter was dan die van een Lamello en dat vraagt meer kracht om het toestel stil te houden.
 

ed bever

Actieve deelnemer
14 aug 2012
188
0
bakel
Als je er hobby matig gebruik van maakt zou ik voor de midden klasse tot betere gaan. En of dit nu Makita of de Walt is maakt niet veel verschil uit. De lamello is echt voor prof gebruik. Maar om nu een goed kopen b.v Ferm te kopen en daar allerlei hulpstukken voor te verzinnen lijkt mijn ook geen goede optie. Als je iets goeds koopt heb je hier ook jaren lang plezier van, ook al gebruik je het niet dagelijks , maar als je het gebruikt werk het ook goed en dit is vaak bij het lowbuget gereedschap zo.

Groetje marc
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Ik heb een Powerplus van 40 euro en ik had voor dat geld beter een goeie whisky kunnen kopen.
Het blad staat er iets scheef in, en terwijl je freest rammelt en trilt de geleider langzaam omlaag dus je kan hem elke keer opnieuw instellen!
Verder kwamen de standaard dieptes niet overeen met de afmetingen van de lamello's dus daar moest ik ook wat op verzinnen.

Ik denk er zelf aan een 18V Makita te kopen.
De Makita's zijn heel erg precies en ik heb een 18V accutol dus ik kan de versie zonder accu kopen.

Ik twijfel alleen al weken of 18V sterk genoeg is :)
kan er geen reviews over vinden
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Ik twijfel alleen al weken of 18V sterk genoeg is :)
kan er geen reviews over vinden

Niet dat wij een lamello op accu hebben, maar de 18v slagboorhamer machine die kan heel wat met die 18v accu. Allicht dat het met de lamello ook zo werkt. Maar veelal, scherp boor of blad = langere accuduur
 

teedee11

Actieve deelnemer
2 mrt 2011
28
0
Als je er hobby matig gebruik van maakt zou ik voor de midden klasse tot betere gaan. En of dit nu Makita of de Walt is maakt niet veel verschil uit. De lamello is echt voor prof gebruik. Maar om nu een goed kopen b.v Ferm te kopen en daar allerlei hulpstukken voor te verzinnen lijkt mijn ook geen goede optie. Als je iets goeds koopt heb je hier ook jaren lang plezier van, ook al gebruik je het niet dagelijks , maar als je het gebruikt werk het ook goed en dit is vaak bij het lowbuget gereedschap zo.

Groetje marc

Dat vind ik ook, ik zal hem niet elke dag gebruiken maar als ik hem dan gebruik moet ie wel goed en nauwkeurig zijn. Ik kan ook een goedkoop modelletje kopen en daar heel veel stress en irritaties van hebben en dan ook nog mn werkstuk vergallen. Ik ga dus voor een beter model en daar heerlijk van genieten.
Ik heb de volgende 2 op het oog: de walt DW682K en makita PJ7000

Nu zullen de de walt mensen zeggen dat ik voor de walt moet gaan en andersom.
Waarom zou ik voor de 1 of de ander moeten gaan? Zit er nog verschil in de frezen ? Ik Kon dat niet echt vinden
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik zou je willen adviseren om eens naar een gereedschappen zaak te gaan en beide eens ter hand te nemen. Niemand kan zo goed uitleggen, wat je dan in het echt kan zien/voelen. Althans de details en daar hebben we het hier nu over.
 

tuoh

Oud hout
In wezen is bijna elke "Lamello" of kloon gelijkaardig qua uitrusting, het maakt echt niet veel uit welke je neemt. allemaal zijn ze maar voor één ding geschikt, namelijk het frezen van een groef. Sommige merken adverteren ook met de mogelijkheid om schaduwvoegen te zagen, maar neem dit maar met een korreltje zout. Elk iets beter merk is een prima keuze. De goedkoopste rotzooi zou ik laten liggen.

Had zelf een echte Lamello en een blauwe Bosch, nou, die Lamello heb ik een tijd geleden verkocht, de Bosch werkt prettiger, en het resultaat is zondermeer gelijk aan de echte Lamello.:p


Mvg,

André
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
ik heb een ferm via marktplaats gekocht voor 25 euro en die is best nauwkeurig.

Ook ik ben een trotse bezitter van een Ferm lamellenfrees (zo'n €20 via BVA +/- 3 jaar geleden). Ik vind het een prima apparaat! Het is overigens ook het enige van Ferm wat ik anderen aan zal raden, al het andere wat ik ervan gezien heb is troep.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.