2 nieuwe werkstukken en merbauhout gezocht!

Guus'56

Actieve deelnemer
9 jan 2012
63
0
Apeldoorn
Hallo allemaal,
Ik heb al een tijdje niets van me laten horen. Dat kwam omdat ik druk was met allerlei activiteiten van onze Kunstenaarsvereniging en met de voltooiing van 2 nieuwe werkstukken: een pauw en een vlammenspel. Beiden gesneden uit lindehout. Bij de pauw was het aanvankelijk de bedoeling de 'ogen' van gebrandschilderd glas te maken. Maar het resultaat daarvan viel erg tegen. Heb dus voor niets een dure brandschildercursus gevolg :mad: . Vervolgens de ogen toch maar van hout gemaakt. Toevallig een mooi stukje met een noest erin in plakjes gezaagd en voila: 15 mooie oogjes. Er kwam zelfs nog een hele mooie, blauwachtige schimmel of zo tevoorschijn waardoor sommige ogen een blauwe gloed kregen. Het beeld is 'gesokkeld' door Rijkhart van de Beelhouwwinkel in Zutphen. Zeer vakkundig gedaan, zodat het geheel er heel mooi uitziet. Er is veel bewondering voor mijn beeld en ik heb ook al verschillende aanbiedingen gehad. Wie weet :confused:. Bij het vlammenspel was het aanvankelijk ook de bedoeling om in de openingen gekleurd glas te plaatsen. Vanwege het tegenvallende resultaat bij de pauw, ben ik hiervan afgestapt en ga nu op zoek naar een rode glazen cilinder die er in kan worden geplaatst en met een waxinelichtje kan worden verlicht.

Voor een volgend project ben ik op zoek naar een partij merbauhout. Het liefst kleine balkjes van bijvoorbeeld 500x50x50 mm of zoiets en dan een stuk of 50. Wie weet waar ik hiervoor tegen niet al te veel doekoe terecht kan?


DSC02252pauw.jpgDSC02364.jpg
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.