Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Question Aanschaf Metabo sxe325 intec schuurmachine

Hallo,

Normaal post ik eigenlijk niet veel op het het forum, maar lees wel erg graag mee.

Nu heb ik echter toch een vraag.

Ik heb voor allerhande schuurklussen veel gebruik gemakt van zo'n ouderwetse B&D multischuurmachine. (met verwisselbare zool van excenter naar een delta).
    Deze heeft het afgelopen week begeven en ben ik op zoek naar een nieuwe.

Een nieuwe multischuurder valt voor mij al af, dat nieuwe "kliksysteem" lijkt mij erg kwetsbaar en de machine wordt echt overal afgeraden.
    Omdat de oude machine ik meestal als excentrische machine gebruikte ben ik dus op zoek naar een goede excentrische schuurmachine.

Nu lijkt me Metabo SXE 325 intec wel wat.

De machine gaat gebruikt worden voor het grovere werk om bijvoorbeeld verf te verwijderen van wat grotere meubelen (bv tafels) en schuurtjes , schuttingen.
    Prijs in niet gek (ca 125, - bij Kruis.nl).

Iemand die hier wat ervaring mee heeft en me aan kan geven of dit een een goede machine is?
    Eventueel alternatieven, deze prijs in ook ongeveer mijn max budget.

Alvast mijn dank.

Ik heb een tijd geleden ook een Metabo schuurmachine voor algemeen gebruik gekocht en die bevalt mij goed.
    Hier een korte beschrijving die ik hier toendertijd op het forum gezet heeft.

http://www.woodworking.nl/showthread...-schuurmachine

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Ik denk dat de schuurmachines in die prijsklasse redelijk te vergelijken zijn kwa kwaliteit. Ik zou als ik jou was dan ook eens een grote winkel, waar ze dit soort spul verkopen, opzoeken en daar eens wat verschillende modellen vasthouden. Bij een schuurmachine is het namelijk heel belangrijk hoe het in de hand ligt en dat kan je dan even geen vergelijken. Zoals gezegd, kwaliteit zal elkaar niet veel ontlopen.

Zelf heb ik overigens erg goede ervaringen met Bosch, zowel groen (doe het zelf) als blauw (profi). Groen is ook wel in die prijsklasse te vinden, blauw is een paar tientjes duurder, maar heeft het voordeel van een professionele uitvoering (langer snoer, net wat degelijker etc.).
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Forum Rechten