Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Domino matrix

Domino matrix

Beste Forumleden,

Sinds kort in het bezit van een Domino DF 500 Q.
    Waar ik echter nieuwsgierig naar ben, is of er matrixen bestaan over welke maat domino's je het beste kunt gebruiken bij b.v. plaatmateriaal en of het dan ook nog verschil uit maakt of je b.v. multiplex of mdf aan het verwerken bent.

Graag jullie ideeën / tips hier over.

Alvast dank

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    De vuistregel is dat de domino 1/3 van de dikte van het materiaal is.
    Een tip die ik deze week op de FOG las is dat bij liggende planken in een kast de domino onder het midden van de plank gepositioneerd moet worden. Dan is er minder kans op uitbreken als de plank zwaar belast wordt.

Groet, KArel

Kijk, dat is nog eens een snel antwoord , dank je Karel
    Plaatmateriaal van 22 mm wordt echter een probleem in dat geval haha

Is er ook nog een verschil welke domino's te gebruiken? Ik heb nu een systainer vol met beuken, maar heb gezien dat er ook nog 'sipo' verkrijgbaar is.

Gr, Kees

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Sipo is voor buiten

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Misschien licht offtopic, maar voor sommigen nuttig om te weten.

In tegenstelling tot de beuken domino's hebben de meeste winkels geen sipo domino's op voorraad. Ik had vorig jaar voor een spoedprojectje (balkonhek) wat sipo domino's nodig, maar heb ze toen maar zelf gemaakt van wat afvalhardhout. (Voordeel van ze zelf te knutselen is dat je ze passend kan maken voor de bredere standen, maar het zelf knutselen kruipt toch meer tijd in dan je denkt)

Dan is DIT hem geworden
    Altijd handig voor groentjes net als ik

overzicht-dominos2.jpg
    Laatst gewijzigd door starterXL; 26-05-13 om 00:19. Reden: Nettere matrix :-)

Forum Rechten