Handhoutzagers van Amsterdam

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Afbeelding 343.jpg

Gewoon aan het werk in het Beatrixpark van Amsterdam.

Zondag aanstaande! komt dat zien!

Oh en er is ook een festival met andere bezienswaardigheden.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Neem je een paraplu mee?

Ik zit ergens op een camping dus helaas geen tijd om even langs te waaien.
 

kodama

Actieve deelnemer
Geweldig Caspar! Fijn om te zien dat je weer een bijdrage levert om het ambacht te promoten. Als ik niet in Frankrijk zou zijn had ik zeker geprobeerd om langs te komen. En dan natuurlijk ook mee te doen.
Hopelijk krijgen we nog wat foto's te zien van de dag.
Wat ben je van plan met met het gezaagde materiaal en welke soort zullen jullie verzagen?
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
We hebben een aantal Linden stammetjes die we in dunne planken zullen zagen. ik wil er mooie lichte kasten van maken
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
het was heel leuk om jullie te zien en ik hoop dat jullie heb zonder te veel moeite de stam in planken gezaagd,
jamer dat ik geen camera bij mij om een paar photos te maken :(

K


Leuk dat jullie er waren!

Er zullen deze week wel wat beelden en filmpjes binnendruppelen. Er is veel gefilmd door toeschouwers. Ging erg goed aan het einde van de dag.
Precies en efficient.
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.279
215
't hoofd van Overijssel
Kijk dit nu eens een goed voorbeeld zijn van de middeleeuwse arbo regelgeving. Je hebt goed contact met je materiaal en ook hou je duidelijk rekening met het contact van bijl en lichaamsdelen. :rolleyes:

9004926834_e666d1a770_h.jpg
 
Laatst bewerkt:

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.106
239
Goeree-Overflakkee
Viel me ook op. In de timbersports heb je de underhand shop, waarbij ze nog veel dichter bij de voeten komen:

us.jpg

Maar die hebben malienkoldersokken aan, in de schoenen. De grap hierbij trouwens is dat als je voeten goed staan, de bijl automatisch op de goede plek terecht komt.
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Schitterend gewoon!
Eigenlijk het mooiste wat je zoal kunt doen vind ik, zelf je hout zagen en daar dan meubels van maken, super!

Als dat ook nog es op ambachtelijke wijze kan moet het nog meer voldoening geven dunkt me.

Succes zondag!

Steven
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
Ongelofelijk wat een artiesten we hier op het forum rond hebben lopen, daar kan ik nou echt van genieten.... puur ambachtswerk... Super Caspar!! Daar zou je een lintje voor mogen krijgen van mij.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.