Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25

Nageltacker: aankoopadvies

Hallo WW'ers,

Ik ga binnenkort het (plat) dak van mijn achterbouw timmeren & een houtskeletbouw neerzetten als atelier. Daarvoor dacht ik een nageltacker (nagels van +/- 90mm) te kopen maar ik ben er nog niet uit welk merk & systeem:

Perslucht
    (-) Compressor nodig, darm hangt in de weg, moeilijk te verkopen (aangezien 99% op gas wil werken blijkbaar)
    (+) Degelijk, goedkoop in aankoop & gebruik

Gas
    (-) Duur in aankoop, duur in gebruik, gas heeft een houdbaarheidsdatum (wat bij sporadisch gebruik een nadeel is)
    (+) Geen compressor nodig, geen darm. Valt nog te verkopen nadien

Electrisch
    (-) Minder krachtig, duur in aankoop, minder duurzaam(?)
    (+) Geen compressor nodige, geen darm, geen gas (dus goedkoper in gebruik)

Ik ga het dus niet "professioneel" gebruiken maar wil wel een goed toestel. Geen idee of ik het na mijn bouwwerkzaamheden nog ga gebruiken dus herverkoop is een factor waar ik rekening mee wil houden.

Ik heb al zitten kijken naar Paslode, Senco & Bostich. Over die 3 merken lees je vrij veel positieve zaken maar ze zijn ook bij de duurste op de markt. Hitachi heeft een (relatief) goedkoop gasnagelpistool maar geen idee wat de ervaringen daarmee zijn.

Wat zijn jullie opvattingen en suggesties?

Groeten

Stijn

Ik heb zelf ook niet heel veel verstand hier van. Maar ik heb met mijn stage bij een stand bouw bedrijf gewerkt daar worden alle stands ook met nagel pistolen in elkaar geschoten. Wij hadden daar electrische en die schoten de spijkers er met gemak in en ook in hard hout. Dus als je ergens een electrische kan krijgen voor een mooie prijs en je kan hem uit proberen zou ik dat zeker overwegen.

Gr. Jordi.
    groet jordi

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Heb je wel een compressor, dan -> http://www.ecotools.nl/luchtdruktackers/

Als je geen compressor hebt is bovenstaande nog steeds een goede optie, dan zou je er wellicht een 2e hands compressor bij kunnen kopen. Die raak je ook wel weer kwijt/verkocht.
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Ik heb vroeger heel veel caravans van nieuwe schroten voorzien en dat ging allemaal met tackers.

Mijn ervaring mat electrische tackers is wat anders, ik vind ze waardeloos. Ze hebben weinig kracht maar slaan vooral tegen je handpalm aan. na 1000 nietjes begon ik echt veel last te krijgen van mijn pols.

Gas tackers zijn het mooist, maar duur, onderhoud en lastig met die gaspatronen.

Ik zou zeker voor lucht gaan. Ik heb ook bijna altijd met lucht geschoten. Op een simpele goedkope compressor van 90 euro kan je al 3-4 tackers aansluiten.
    Verder zijn luchttackers lekker licht, slaan razendsnel achter elkaar joekels van nieten in hout. en meest belangrijk.... ze kosten geen fluit.
    google gewoon naar een combi tacker van 25 euro en die werken net zo goed als unions en andere dure merken.

En je kan ook nog je banden oppompen met die compressor

Edit: en als je de ferrari onder de luchttackers wil moet je eens kijken naar het 22bar systeem van Makita
    Laatst gewijzigd door Sang; 23-05-13 om 12:49.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Tis maar een idee, maar waarom kopen en niet huren? Zo te lezen heb je nog geen plannen om na het realiseren van je platdak hem nog meer te gebruiken. Voor 90 euro (108 incl btw) heb je voor een week een gastacker. Voordeel, staat ie later ook niet in de weg
    Nadeel, je moet wellicht je werkzaamheden wat tactischer plannen, maar met het weer van de komende tijd moet dat sowieso...Succes!

groet,

Glen
    Laatst gewijzigd door Glen; 23-05-13 om 13:10.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sang Bekijk Berichten
    ...
    En je kan ook nog je banden oppompen met die compressor
    ...
    En niet te vergeten: je gereedschap schoonblazen. Voor mij was dat de belangrijkste reden om een compressor aan te schaffen zelfs.
    Als je voor duizenden euro's in gereedschap investeert, is honderd euro investeren in onderhoud geen overbodige luxe vind ik zelf. Vooral boormachines en haakse slijpers hebben soms nogal wat te verduren wat betreft (steen)stof, waardoor de koeling afneemt en de koolborstels vonken als een ware vuurwerkshow.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpandriesse Bekijk Berichten
    Heb je wel een compressor, dan -> http://www.ecotools.nl/luchtdruktackers/

Als je geen compressor hebt is bovenstaande nog steeds een goede optie, dan zou je er wellicht een 2e hands compressor bij kunnen kopen. Die raak je ook wel weer kwijt/verkocht.
    Tenzij ik er heb naastgekeken verkoopt ecotools geen 90mm tackers?

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Ohh, daar heb ik idd niet naar gekeken. Ik heb er zelf 3, maar de grootste gaat geloof ik maar t/m 60mm. Dat was voor mij toen groot zat.
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Ik zie ook nu pas 90mm staan Dat zijn flinke nagels inderdaad.

Dan zijn luchttackers rond de 450 euro.

Ik weet eigenlijk niet beter dan dat het niet anders dan op lucht kan met deze afmeting nagels.. Naar mijn weten
    bestaan er geen accu of gas tackers die 90mm nagels schieten.. Als ik me vergis, hoor ik het graag, want dan ben ik wel benieuwd naar
    welke tacker dat dan kan..

Gr rick

Forum Rechten