(Bijzet) Tafellamp

Deeka

Actieve deelnemer
5 apr 2013
82
0
Zaanstad
Het is alweer een tijd geleden dat ik wat gepost heb.
Maar ik heb niet stil gezeten. bij deze nog wat foto's.

IMG_20130714_223633.jpg
Slisverbindingen passen.

IMG_20130716_220441.jpg
Nog even menageren, en het ander gedeelte van de halfhouts kruisverbinding weg beitelen/steken.

IMG_20130718_222006.jpg
Lijmopstelling.

IMG_20130720_200827.jpg
Tot zover ben ik vandaag.
Morgen weer een dag.
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Heel mooi geworden!
Wordt het glas nog heet na een tijdje, of valt het mee?
 

Deeka

Actieve deelnemer
5 apr 2013
82
0
Zaanstad
@ Sang

Nee, toch maar niet gedaan. Het ging mij voornamelijk voor het houtbewerken, en er waren vele reacties rondom mij die deze versie toch mooier vonden.
 

Deeka

Actieve deelnemer
5 apr 2013
82
0
Zaanstad
@ roald

Dat heb ik eerlijk gezegd nog niet uitgeprobeerd. Ik heb de lamp maar even aangehad. Vanavond maar even uitproberen. En als het mis gaat zien jullie uiteraard de foto's. ;-)
 

Deeka

Actieve deelnemer
5 apr 2013
82
0
Zaanstad
De lamp heeft een aantal uurtjes mogen branden, en de hitte ontwikkeling valt erg mee. Er zit voldoende lucht tussen de lamp en de vaas. En er zit maar een 15w lamp in. Dat scheelt ook.

@usernaamvergeten
Het enige wat ik hiervoor moest doen, is het volgen van een meubelmakers cursus. De poten van de lamp, hebben dezelfde verbindingen als de kruk die ik heb moeten maken bij de cursus. Niets nieuws voor me, alleen herhaling. Oefening baart kunst. ;-)

@Bijtel
Ik vind het wel een grappig idee om een lamp te maken, die een doorzichtige lampenkap heeft ipv een stoffen of een ander materiaal kap. Nu kun je mooi de lamp zelf zien met de mooie houten poten, bakeliete fitting en het messing plaatje waar de fitting op staat.
 

Deeka

Actieve deelnemer
5 apr 2013
82
0
Zaanstad
En nog een lamp!
Van echt Masave-mahonie. De poten zijn handgemaakt.

image.jpg

image.jpg

Groeten,
Dennis
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    87,3 KB · Weergaven: 208
  • image.jpg
    image.jpg
    94,9 KB · Weergaven: 209

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.118
518
Moordrecht
Die laatste vind ik erg mooi.. De fitting is meer passend bij het ontwerp. Top!

Mag ik vragen welke meubelmakerscursus je hebt gedaan?
 

Glen

Actieve deelnemer
1 apr 2009
95
0
Arnhem, als ik thuis ben
Mooi man! Mag ik vragen waar je de draad en fitting vandaan hebt? Ik zoek dergelijk draad, liefst met een mantel zoals bij een strijkijzer (qua materiaal dan), in een contrasterende kleur. Hoor graag van je.

Groet,

Glen
 

Bart500

Nieuw lid
9 jul 2014
16
0
Ik zeg de linker optie.

Rechts is er geen reden voor dat mooie houten frame. Als de lamp bovenin zit is de kap voldoende, vind ik.
Ik zou dus die kap helemaal weglaten dan, dus echt gewoon dat frame met die lamp erop.

Just my 2c

>>>Edit:
Oeps, ik reageerde op de berichten op pagina 1
Maar het resultaat is mooi hoor !

Puntje van kritiek: de lamp is zo klein vergeleken met de constructie
Kijk hier een naar:

lamp.jpg

Edit 2:
Het lijkt trouwens wel een ode aan de gloeilamp, een soort vitrine voor vergane glorie
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.