TV dressoir

JvG

Nieuw lid
7 mei 2013
2
0
Geachte bezoekers,

Ik ben van plan een TV-dressoir te laten maken en hoor graag van jullie als professionals wat een billijke prijs is die ik er voor zou betalen om te verkomen dat ik volledig afgezet word (gaarne een onderscheid te maken tussen materiaalkosten/arbeidskosten). Zie hieronder de details van het TV dressoir. Alvast bedankt voor de input.

Voor het model zie de bijlage.

Materiaal: Europees eikenhout 4cm dik (onder/boven/zijkant/achterkant/tussenplanken)
3 gelijke laden: Europees eikenhout a 2 cm dik (simpel met een standaard sluitingsmechanisme)

Alles met gedroogd/geschaafd eikenhout met weinig tot geen noesten, afgelakt en verstek gezaagd (weggewerkte/geschuurde zaagsnedes)

Nogmaals dank,
 

Bijlagen

  • TV dressoir.jpg
    TV dressoir.jpg
    16,3 KB · Weergaven: 506

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Ik denk dat een goede meubelmaker dit in 1,5 of 2 dagen wel voor elkaar moet hebben dus dat is 16 uur als je dan de uur prijs weet en daar de prijs voor het hout bij optelt zit je een aardig eind in de richting denk ik
 

Vin_d

Actieve deelnemer
22 apr 2013
132
0
Wingene
Komt dit zwevend aan de muur te hangen?
ik denk dat het meubel hiervoor wat aan de zware kant zal zijn in verhouding met z,n hoogte. Dit lukt wel maar er zal een stevige muur nodig zijn om dit te bevestigen.

Ik schat zo,n 800/1000 euro werk en 400/500 euro materiaal.
 

Vin_d

Actieve deelnemer
22 apr 2013
132
0
Wingene
Ik reken 2h ontwerp, 16h maken en 1h afwerking. ( heb dit niet gedetailleerd berekend, is een ruwe schatting).
 

JvG

Nieuw lid
7 mei 2013
2
0
Bedankt voor de reacties allen. Dit geeft me iets meer inzicht in wat ik kan verwachten.

@ Vin_D - Maak je zelf ook meubelen?

Andere reacties zijn nog steeds meer dan welkom!
 

Vin_d

Actieve deelnemer
22 apr 2013
132
0
Wingene
Ik maak in bijberoep meubelen en ander maatwerk.
ik zet binnenkort eens enkele werstukken op het forum

Grtz,
Vincent
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.