Onderzet tafeltjes voor frees en zaagmachines.

A

Athanor

Guest
Nou, ik ben een omgekeerde beweging bezig: De metalen onderstellen van een paar machines wil ik waarschijnlijk vervangen door houten kastjes. Voordeel daarvan is dat ik handige en efficiente bergruimte creeer. Daar heb ik veel behoefte aan als je nog eens op de foto's van mijn (oude) werkplaats kijkt ;)

Fons
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Ik ben het Fons eens, Zo'n zelfgemaakt onderstel is, behalve een leuk project, ideaal voor het opbergen van bijvoorbeeld accesoires van bijbehorende machine.
 

Dirk

Nieuw lid
28 jul 2009
10
0
www.janssengitaarbouw.nl
Ik heb voorlopig geen tijd om meubeltjes te maken en wil de machines die nu her en der staan van de grond af hebben. Dat is ook makkelijker met schoonhouden.
Ook het gewicht van een paar pootjes is minder dan een kastje.

Dus blijf ik even een paar eenvoudige onderstellen zoeken. :D
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
401
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Ik gebruik een oud bureau ladenkastje (zo'n metalen). Die zijn via markplaats goed te scoren.
Op zich best handig, want het zijn vaak degelijke kastjes met goede lades en ... op wielen ;). Om ervoor te zorgen dat het zaakje niet gaat rijden als ik aan het werk ben, schuif ik er grote wig onder.

Nadelen zijn er overigens wel. De werkhoogte is (in mijn geval) aan de hoge kant. En ook zijn de kastjes minder stabiel dan een goede metalen bok.
 

Dirk

Nieuw lid
28 jul 2009
10
0
www.janssengitaarbouw.nl
Nu je het over kastjes hebt, bedenk ik dat nachtkastjes een aardig alternatief zouden zijn.
Je kan dan 2 wieltjes aan de achterkant zetten en 2 klosjes aan de voorkant. Het rijdt maar loopt niet weg..:)

We zoeken dus verder...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.