Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderzet tafeltjes voor frees en zaagmachines.

Wie weet waar je eenvoudige onderzet tafeltjes kan kopen voor divesrse
    tafelmodel machines?
    Natuurlijk kan ik het in hout maken, maar er moeten toch metalen/blikken tafeltjes kant en
    klaar te kopen zijn.Zoiets als op dit plaatje:
    http://www.kruis.nl/artikelen/709232/bo ... rstel.html

Athanor
    Guest

Re: Onderzet tafeltjes voor frees en zaagmachines.

Nou, ik ben een omgekeerde beweging bezig: De metalen onderstellen van een paar machines wil ik waarschijnlijk vervangen door houten kastjes. Voordeel daarvan is dat ik handige en efficiente bergruimte creeer. Daar heb ik veel behoefte aan als je nog eens op de foto's van mijn (oude) werkplaats kijkt

Fons

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Ik ben het Fons eens, Zo'n zelfgemaakt onderstel is, behalve een leuk project, ideaal voor het opbergen van bijvoorbeeld accesoires van bijbehorende machine.

Ik heb voorlopig geen tijd om meubeltjes te maken en wil de machines die nu her en der staan van de grond af hebben. Dat is ook makkelijker met schoonhouden.
    Ook het gewicht van een paar pootjes is minder dan een kastje.

Dus blijf ik even een paar eenvoudige onderstellen zoeken.

Ik gebruik een oud bureau ladenkastje (zo'n metalen). Die zijn via markplaats goed te scoren.
    Op zich best handig, want het zijn vaak degelijke kastjes met goede lades en ... op wielen . Om ervoor te zorgen dat het zaakje niet gaat rijden als ik aan het werk ben, schuif ik er grote wig onder.

Nadelen zijn er overigens wel. De werkhoogte is (in mijn geval) aan de hoge kant. En ook zijn de kastjes minder stabiel dan een goede metalen bok.

Nu je het over kastjes hebt, bedenk ik dat nachtkastjes een aardig alternatief zouden zijn.
    Je kan dan 2 wieltjes aan de achterkant zetten en 2 klosjes aan de voorkant. Het rijdt maar loopt niet weg..:-)

We zoeken dus verder...

Forum Rechten