Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Wat zijn goede PZ2 bitjes

Ik heb door de jaren hen meerdere merken bitjes gebruikt. Wera beviel goed, Festool (misschien ook Wera?) heb ik nu in gebruik en ik ben langzamerhand toe aan een nieuw voorraadje. Wat is jullie ervaring met diverse merken?
    Fred*

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Ik heb niet veel ervaring met bitjes, 3 jaar geleden ook zo'n Wera setje gekocht met 6 verschillende bitjes. En nooit nieuwe hoeven te kopen .

Ik gebruik ze van Festool en die bevallen prima, eigenlijk nooit dat er eentje echt slijt. Meer dat je ze af en toe kwijtraakt.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Sinds kort een T15+3 set waarbij een standaard bitje werd geleverd. Ben niet echt enthousiast over de standaard bitjes van festool. Deze festool bitjes zijn beduidend beter. Meer grip op de schroef en bij een uitschieter niet 1-2-3 bramen op het bitje.

Omdat bitjes redelijk snel slijten, ben ik KWB bitjes gaan kopen, vind dat een goede kwaliteit prijs verhouding hebben, koop ze in plastic doosjes van 10 stuks (van een soort), bij bv Bouwmaat. online warenhuis Bol verkoopt ze sinds kort ook.
    Ze kosten daar geloof ik iets van 9,- of 10,- euro per doosje van 10 stuks.

Ik persoonlijk vind als die "extra" bitjes met allerlei coatings een beetje onzin, die coatings gaan er redelijk snel af, of beschadigen al na 10-20 schroeven te draaien.
    Vind de hoge meerwaarde daar van niet in verhouding staan tot de levensduur. Voor mij bv geen dure Wera bitten meer.

Ik kijk meestal hoeveel schroeven ik met een bit kan draaien.

Waar ik altijd naar keek, voordat ik KWB kocht, zit de bit goed vast in de schroef, zonder magneet.
    De KWB bitjes zitten erg goed vast in de Heco schroeven die ik gebruik.
    Laatst gewijzigd door Zweihaak; 19-05-13 om 18:06.

hey hallo ik kan de bitjes van magna aan raden deze zijn erg goed ze zijn erg klein om te zien op het eerste gezicht lijkt het een pz1 maar het is echt een pz2 deze gaat dan ook helemaal in de schroef kop erg fijne bitjes echt een aanrader er
    ps ze staan nu ook op marktplaats geen belang bij maar daar zijn ze nu erg goed koop
    succes mvg leroy

kijk ook eens naar een pz2r bitje draai je wat minder snel kapot door de gereduceerde punt als voorbeeld http://www.de-toolbox.nl/a-24831515/...h-bitjes-pz2r/ gebuik ze zelf ook en vindt ze fijn werken

Ik heb zelf Wera (diamant en van die slagschroevendraaier-) bitjes en blijf ze fantastisch vinden. Voor mij geen andere meer., zelfs met flinke mishandeling van mijn vriendin blijven ze aardig intact.
    Al was ik daarvoor alleen bitjes uit van die goedkope Bosch groen massa dozen en meegeleverde bitjes in doosjes schroeven gewend :P .
    Laatst gewijzigd door Okke; 19-05-13 om 22:13.

Ik heb twee bitsetjes van facom, draai ik ze af doe ik ze binnen en krijg ik de week erna een nieuwe.

belzer heeft ook erg goede bitjes

Forum Rechten