Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

boeken tijdschriften meubelmaken

wie weet waar ik terecht kan voor boeken of tijdschriften over meubelmaken.
    ik wil me wat meer verdiepen in het vak om zo de kneepjes te leren
    een cursus is beter maar die worden vaak 's-avonds in het midden van het land gegeven
    en daar heb ik na mijn werk geen puf meer voor.

groet
    Jan

JAn je zou kunnen beginnen bij de de baptist voor de boeken en natuurlijk al de sites die gereedschap leveren voor de hout bewerkers zoals http://www.axminster.co.uk/ voor de boekjes boeken en er zijn er nog veel meer dieter schmid en dictum

@ rendew
    ik zit vooral ook te denken aan schoolboeken
    van bijv hout- en meubileringscollege

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Volgens mij is deze vraag kort geleden ook op dit forum geweest. Er werd toen een aantal titels genoemd. Kan het niet terugvinden. Misschien zijn er forumleden met een beter geheugen.

mvg
    klaas0639

hallo Jan,

wellicht heb je iets aan de titels van de boeken van het hout en meubileringscollege. dit zijn de titels van de opleiding meubelmaker niveau 4.

'machine houtbewerking in theorie en praktijk' j. eppinga

'de meubelmaker' deel 2 gereedschappen en handmaschines. W. schoute en H.W.J van Veldhoven

'de meubelmaker' deel 1 Constructieleer van dezelfde schrijvers.

'het Houtvademecum'

het onlangs afronden van deze opleiding heeft me wel geleerd dat de kennis uit deze vakboek niet altijd toe te passen is, en nodig een opfrissing kan gebruiken. de ervaring leert dat je de meeste efficiente/gebruikelijke werkwijze in het bedrijfsleven leert (stage) en dat de manieren uit de boeken vaak niet meer gebruikt worden. de boeken zijn dan ook gericht op massief hout, en houtverbindingen. je kan er wel alles in lezen over (spat)pennen, groeven, houtconstructies etc.

wellicht heb je hier iets aan.

groeten, mark van zee

In het boek " De Meubelmaker'' staat praktisch alles m.b.t de constructieleer zowel traditioneel als modern
    Alles voorzien van duidelijke getekende illustraties en begrijpelijk omschreven
    Boek is geschreven door een docent van het meubileringscollege en docent ROC

ISBN 90 6029 077 1

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      meubelmaker.jpg
Bekeken:   245
Grootte:   92,0 KB
ID:        6313
    vriendelijke groet,
    Albert
    Website
    Meubelwas
    Waterbeitsen

Hallo Jan. Ik heb nog enkele jaar gangen van de tijdschriften Furniture & cabinet making en van het tijd schrift Fine woodworking.

Groetjes Marc.

dat boek van de meubelmaker is inderdaad erg goed.
    ik heb het wel eens gelezen en geprobeerd er aan te komen maar dat is me niet gelukt.

@Ed
    dat is misschien wel wat voor mij.
    kun je mij een pb'tje sturen dat ik contact met je op kan nemen?

groet
    Jan

Je kan ook altijd eens naar Woodworkersheaven (http://www.cro-wood.com/)surfen, daar is een zee van informatie te vinden. Er is hier trouwens al eens naar verwezen.
    Groetjes,
    Pascal
    Waar orde heerst, mankeert kreativiteit

Forum Rechten