Nieuwste aanwinst boekenkast maar nog niet af.

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Graag had ik de kast van eiken gemaakt maar ik kon op dat moment niet aan mooie eiken panelen komen en ik wilde graag de planken en andere onderdelen van een oude boekenkast (vuren) hergebruiken.
133_3320.jpg
Begint altijd met een tekening. De beginselen van de bovenkant kunnen jullie vinden in mijn voorstel bericht.
Hieronder de onderkast.
133_3307.jpg
De kast. Zo diep dat er twee lagen boeken in kunnen. In het midden komen de laatjes die helemaal door kunnen schuiven tot aan het eind.
133_3308.jpg
133_3310.jpg
133_3313.jpg
133_3314.jpg
133_3316.jpg
133_3317.jpg
Zoals gezegd nog niet af. Deurtjes moet nog gemaakt worden en handvatten moet nog aan de laatjes. Maar omdat (door demontage van de oude boekenkast) de boeken in kratten stonden zijn ze opnieuw ingepakt.
 

TiMmEr-JaN

Actieve deelnemer
8 mrt 2013
195
0
Groningen
ziet er leuk uit... vooral na het lakken... kunnen de kastjes draaien ? zo ja... neem daar eens een paar foto's van....

mooi hoor...
 

MIKE

Actieve deelnemer
13 mrt 2011
39
0
zie ik het goed als je de 2 laag achterste boeken wilt pakken moet je dan eerst alle laden er uit nemen??
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
zie ik het goed als je de 2 laag achterste boeken wilt pakken moet je dan eerst alle laden er uit nemen??
Inderdaad.
We hadden veel meer boeken dan er in de oude boekenkast konden. In de nieuwe kast moest tevens ruimte zijn voor DVD's.
Kortom de requirements waren: Boekenkast met lades. De boekruggen moesten tevens goed zichtbaar zijn. Een la van minder dan 30 cm diep is niet echt handig. Toen kwam ik op het idee om twee rijen achter elkaar te zetten. De boeken en DVD's die we niet lezen en bekijken zetten we achterin. De boeken die we leuk vinden en denken (vaker) te gaan lezen zetten we voorin. De laden zijn voldoende diep om er wat in kwijt te kunnen. Je kunt ook boeken in dozen doen en op zolder zetten maar dat maakt het zoeken naar een boek weer lastig. Ik zag afgelopen weekend een boekenkast die zeer diep was. Wat doet men dan? Juist, men zet in dat geval ook de boeken voor elkaar. Tsja en nu hebben we ook het e-book ontdekt....
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Hmmm... losse voorplint, ladegedeelte aan rechterkant vastmaken, wieltjes onder binnenpunten... Als je bij de achterste rij wilt: plintje loshalen, linker- en rechterdeel open draaien... Nehh, ik zou het te ingewikkeld maken. Voor de enkele keer dat je erachter wilt zijn is dit een veel handiger oplossing.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.