Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Nieuwste aanwinst boekenkast maar nog niet af.

Graag had ik de kast van eiken gemaakt maar ik kon op dat moment niet aan mooie eiken panelen komen en ik wilde graag de planken en andere onderdelen van een oude boekenkast (vuren) hergebruiken.
    133_3320.jpg
    Begint altijd met een tekening. De beginselen van de bovenkant kunnen jullie vinden in mijn voorstel bericht.
    Hieronder de onderkast.
    133_3307.jpg
    De kast. Zo diep dat er twee lagen boeken in kunnen. In het midden komen de laatjes die helemaal door kunnen schuiven tot aan het eind.
    133_3308.jpg
    133_3310.jpg
    133_3313.jpg
    133_3314.jpg
    133_3316.jpg
    133_3317.jpg
    Zoals gezegd nog niet af. Deurtjes moet nog gemaakt worden en handvatten moet nog aan de laatjes. Maar omdat (door demontage van de oude boekenkast) de boeken in kratten stonden zijn ze opnieuw ingepakt.

ziet er leuk uit... vooral na het lakken... kunnen de kastjes draaien ? zo ja... neem daar eens een paar foto's van....

mooi hoor...

en waarom een geheim vakje ????

Zo geheim is het vakje nu niet meer

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TiMmEr-JaN Bekijk Berichten
    ???
    Twee redenen: de eerste is de ruimte gebruiken die vaak loos is en de ander is een niet voor de hand liggend opbergvak.

zie ik het goed als je de 2 laag achterste boeken wilt pakken moet je dan eerst alle laden er uit nemen??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MIKE Bekijk Berichten
    zie ik het goed als je de 2 laag achterste boeken wilt pakken moet je dan eerst alle laden er uit nemen??
    Inderdaad.
    We hadden veel meer boeken dan er in de oude boekenkast konden. In de nieuwe kast moest tevens ruimte zijn voor DVD's.
    Kortom de requirements waren: Boekenkast met lades. De boekruggen moesten tevens goed zichtbaar zijn. Een la van minder dan 30 cm diep is niet echt handig. Toen kwam ik op het idee om twee rijen achter elkaar te zetten. De boeken en DVD's die we niet lezen en bekijken zetten we achterin. De boeken die we leuk vinden en denken (vaker) te gaan lezen zetten we voorin. De laden zijn voldoende diep om er wat in kwijt te kunnen. Je kunt ook boeken in dozen doen en op zolder zetten maar dat maakt het zoeken naar een boek weer lastig. Ik zag afgelopen weekend een boekenkast die zeer diep was. Wat doet men dan? Juist, men zet in dat geval ook de boeken voor elkaar. Tsja en nu hebben we ook het e-book ontdekt....

Hmmm... losse voorplint, ladegedeelte aan rechterkant vastmaken, wieltjes onder binnenpunten... Als je bij de achterste rij wilt: plintje loshalen, linker- en rechterdeel open draaien... Nehh, ik zou het te ingewikkeld maken. Voor de enkele keer dat je erachter wilt zijn is dit een veel handiger oplossing.

Forum Rechten