Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: schuurmachine

schuurmachine

hey hallo ik heb een vraagje
    ik heb al heel wat festool schuurmachines
    bandschuurmachine
    vlakschuurmachine
    en een delta
    zou een rotex nog een exstra toevoeging kunnen zijn ?
    neemt de rotex meer matriaal af dan een bandschuurmachine ?
    hij is namelijk wel erg duur om zomaar even aan te schaffen
    ik hoor graag jullie mening
    mvg leroy

Heb hem sinds enkele maanden (de 90) en moet zeggen dat ik mijn andere schuurmachines (weliswaar geen festool schuurders) sindsdien doorgaans laat staan ... Ben er zeer tevreden over, zeker voor de engere passages. Voor de grote vlakken zullen er wel logischere keuzes bestaan. Maar vindt het al bij al een goeie aanvulling.
    Mvg
    de Kastanjeboom

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Ik heb mijn bandschuurmachine niet meer gebruikt sinds ik mijn RO150 een jaar of twee geleden heb gekocht. Vorige week heb ik een trap gerenoveerd en ik heb al mijn machines uitgeprobeerd om de beste/ snelste te vinden en het was duidelijk dat een eerste beurt met de RO150 het beste resultaat gaf. De RO90 heb ik ook geprobeerd maar hiervoor was die veel te traag.

Ik heb zelf sinds een paar weken de Rotex 150. Ik ben er zeer tevreden mee, wat een machtige machine. Heb met deze machine zeer ruw gezaagde planken zeer fijn op kunnen schuren. Eerst korrel 40-80-120 in de rotex stand, daarna omschakelen naar excentrisch, en dan verder met 120-180, resultaat is verbluffend. Heb ook nog een plank verder opgeschuurd tot korrel 360, daarna wat olie over het hout, schitterend.
    Ik heb ook nog een DTS 400, die is wel stiller met het werk. Die gebruik ik dan ook veel voor het fijnere werk. Maar sinds ik de rotex heb pak ik die toch wel het eerst.
    Voor mij persoonlijk is dit dan ook de schuurmachine waar ik alles mee kan. Kost een beetje maar werkt perfect.

Ik zit in de autoschade branche en hier gebruiken we alleen excentrisch roterende machines. En als je een goeie en vooral stille elektrische schuurmachine wilt kan ik je een mirka aanraden. Heb er zelf een. Lkkr stil en betrouwbaar. Doet zijn werk goed en kost niet zoveel als een festool. En een stuk kleiner in de hand en makkelijk te gebruiken met 1 hand. De schuur pads zijn even groot als die van festool. En ook te gebruiken om te polijsten als je er een polijst pad op zet.

je hebt er ook 1 van makita iemand daar ervaring mee
    het gaat mij vooral voor het ruwe werk
    wat roeiepoelie zei bevalt me wel en benchworks dan is het een mooie aanvuling een schuurmachiene met meer afname dan een band schuurmachine
    ik toch op zoek naar een tweede hansje ik vindt 650 euro wel erg veel .
    ik denk dat de 125 een mooie maat is voor mij in de werkplaats .
    mvg leroy

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Voor 251 euro heb je deze bij Toolnation
    Komt qua mm's excentrische offset in de buurt van de rotex (4 tegen 5mm)
    Alleen wat minder vermogen

zowel 125 als 150mm schuuroppervlak

gex125-150ave.jpg
    Laatst gewijzigd door Sang; 18-05-13 om 20:12. Reden: typfout

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Ik heb al jaren een Rotex 150. Het is een enorm veelzijdige machine. Grofschuren,fijnschuren...allemaal mogelijk. Nadeel is echter wel de prijs....

Dan de vraag of je de rotex 125 of de 150 wil....da's dan weer lastig....Als ik nu terugdenk past de 125 beter bij mijn projecten..
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    @ROY de Mirka schuurmachienes zijn stukken duurder dan Festool, en ik denk niet dat Mirka een machine maakt die twee acties heeft zoals de rotex.
    Ook al heeft mirka een zeer goede reputatie, heb ik de indruk dat ze vooral gemaakt zijn voor de auto-industrie als elektrische versies van persluchtmachines, je moet op de kop drukken om ze te doen draaien, lijkt handig bij grote oppervlaktes zoals auto's waar je de machine niet constant moet oplichten, maar in de meubelbouw heb ik liever een echt handvat. daarom vind ik de ETS150 stukken handiger en comfortabeler dan de RO150 (die een gelijkaardige vorm heeft als de Mirka)

@Sang, die Bosch GEX is een gewone excentrische schuurmachine, niet vergelijkbaar met een rotex, Bosch heeft wel een GEX150 turbo waarvoor je ongeveer €380 kwijt bent en die ongeveer dezelfde is als een rotex.

ik denk dat het toch de 125 wordt dus ik ga maar eens druk zoeken ik denk dat het inderdaad een aanwinst is bovenop de al aanwezige schuurmachines hebben julie toevallig ook al ervaring met het schuurpapier van ecotools op de rotex werkt dat een beetje ?
    mvg leroy

Forum Rechten