Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Afzuiging schuurmachine

Voor het schuren van hoekjes en andere moeilijk bereikbare plaatsen ben ik op zoek naar een delta schuurmachine. Ik ben erg gelukkig met het resultaat en 'stofvrij' werken met mijn stofzuiger en rotex 125 van festool. Dus logischerwijs zou ik een DTS 400 van festool kopen... Echter helaas rechtvaardigt de prijs het overwegen van alternatieven.

Zo lijkt mij een Makita BO4565K ook niet verkeerd. Alleen vraag ik mij af of ik de stofzuiger er überhaupt op aan kan sluiten en of het stof goed onder de schuurzool vandaan gezogen wordt.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Of misschien een ander merk/type kent?

Re: Afzuiging schuurmachine

Misschien nog een andere overweging om toch de DTS400 aan te schaffen: Je kan een DST400 prima omkatten naar een RTS400 en vice versa. Kwestie van even zolen verwisselen. Kijk maar eens na op de exploded view tekeningen van die twee apparaten en bekijk de artikelnummers maar van de onderdelen die je niet hoeft te wisselen (deze zijn exatct hetzelfde).

Op zich vind ik het fijne muisapparaatjes voor het buiten schilderwerk.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

geen twijfel. festool is werkelijk fantastisch!!! makita zou ook goed zijn maar het kan festool niet benaderen.

rick"festofiel"koorman

Ik zit erover na te denken om een schuurmachine te kopen waar ik de hoekjes mee kan schuren.

Nu twijfel ik erg tussen de Metabo FMS 200 intec (http://www.geerdinkbv.nl/producten/meta ... 200-intec/) en de Festool DTS 400 (http://www.festool.nl/Products/Pages/Pr ... 400-Q-Plus).
    Wat is het verschil tussen de EQ-Plus ten opzichte van de Q-Plus?

Ik denk dat er zeker verschil zal zijn tussen de Festool en de Metabo (anders zal de Festool vast niet zoveel duurder zijn).

Welke schuurmachine raden jullie aan? (De Festool lijkt mij zelf beter, maar als de Metabo (bijna) net zo goed werkt koop ik liever die )

Groeten Rudolf.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

http://www.bosch-professional.com/nl/nl ... gda-280-e/

Heb je daar wel eens naar gekeken? Mijn ervaringen met Bosch schuurmachines zijn erg goed. Ook kwa prijs een heel stuk interessanter dan de Festool.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zuma Bekijk Berichten
    Misschien nog een andere overweging om toch de DTS400 aan te schaffen: Je kan een DST400 prima omkatten naar een RTS400 en vice versa. Kwestie van even zolen verwisselen. Kijk maar eens na op de exploded view tekeningen van die twee apparaten en bekijk de artikelnummers maar van de onderdelen die je niet hoeft te wisselen (deze zijn exatct hetzelfde).
    Vandaag die vraag eens gedropped bij festool en die kwam met de volgende mededeling......

Beste heer ...,

Nee, de zolen zijn onderling niet uitwisselbaar.

Als de zool zelfs verwisseld wordt, dan vervalt de garantie op de machine.
    Ook bestaat er grote kans dat er stof tussen de collars gaat zitten en dan is de machine uit zijn balans.

Festool, wij van WC Eend adviseren WC Eend.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joopvommen Bekijk Berichten
    Festool, wij van WC Eend adviseren WC Eend.
    Ik begrijp je reactie, maar zouden ze nou echt denken dan dat je zowel de DTS als de RTS aanschaft?????
    Klinkt een beetje als dat je iemand 2 schroevendraaiers probeert te verkopen, 1 voor rechts- en 1 voor linksom
    Laatst gewijzigd door starterXL; 28-05-13 om 13:53.

De festool machines zijn wel om te bouwen. Je moet alleen veel meer vervangen dan de zool. Het metalendeeL erboven moet ook mee ververvangen worden. Het is duur en tijdrovend. Dit is mij verteld door festool toen de machines uitkwamen.

Hmmm, dat wordt dus 'iene-miene-mutte' voor vaderdag DTS v.s. RTS

Forum Rechten