Sleufschroefgeleider

HermantB

Actieve deelnemer
2 sep 2012
221
0
Uden
Klopt! Ik draai de schroeven er inderdaad met de schroefmachine in. Het hulpmiddel dat ik zoek is dus geen schroevendraaier.
Zoals ik al omschreef is het een instrument dat feitelijk een bithouder is maar dan voorzien is van een bewegend deel dat tegen de schroefkop wordt aangedrukt ter vermijding van het uit de gleuf glijden.
Ik hoop morgen de foto te kunnen plaatsen.
 

HermantB

Actieve deelnemer
2 sep 2012
221
0
Uden
De foto's van het hulpstuk. Ik hoop dat deze de onduidelijkheden wegnemen en 1 van jullie het hulpstuk herkent en misschien weet waar het nog te verkrijgen is. Wat zeker zal helpen is als ik de juiste tenaamstelling te weten kom. Daarmee kan ik dan weer wat gemakkelijker zoeken.
Met dank maar weer!
 

Bijlagen

  • Gleufschroef hulpstuk1.jpg
    Gleufschroef hulpstuk1.jpg
    59,1 KB · Weergaven: 54
  • Gleufschroef hulpstuk2.jpg
    Gleufschroef hulpstuk2.jpg
    40,9 KB · Weergaven: 53
  • Gleufschroef hulpstuk3.jpg
    Gleufschroef hulpstuk3.jpg
    36,7 KB · Weergaven: 53
  • Gleufschroef hulpstuk4.jpg
    Gleufschroef hulpstuk4.jpg
    40,1 KB · Weergaven: 53

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Maar is dit dan niet net zoiets als die van Makita? of kun je die alleen met kruiskop/pozidrive/torx krijgen?
Zet je bij sleufschroeven de sleuven ook in een richting?

Over de PB schroevendraaiers die ik niet meer kon vinden op hun website, maar wel bij online verkooppunten, had ik gister PB gemaild:
Dear Sir,

we refer to your message below and can inform you that this item is discontinued. There are still a few pieces left in stock of size PB 155.3-120 and PB 155.2-100.

Volgend PB Swiss, antwoord in een dag van zon groot bedrijf netjes.
 

HermantB

Actieve deelnemer
2 sep 2012
221
0
Uden
Ik ken de Makita uitvoering niet dus kan ik daar niets over zeggen. Degene die ik gebruik is van het merk SKU. OP Google levert dat als resultaat stock keeping unit op. Weinig hoopgevend dus. Ik had er nog graag 1 gehad maar als ze er niet meer zijn dat gaat het over.
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Ik heb er eentje van het merk Stanley voor je als je die hebben wilt? Je moet er een bitje inzetten, en de huls schuif je daarna over de schroef.
 

HermantB

Actieve deelnemer
2 sep 2012
221
0
Uden
@Sang: dank voor je aanbod!! Wellicht dat het dezelfde uitwerking heeft maar mijn bithouder komt tegen de schroefkop aan, dus valt er niet overheen. Ik heb begrepen uit de reacties dat jouw model nog volop te koop zijn dus ik ga nog eens even speuren in de bakken van de bouwmarkten. Misschien dat ze daar nog te koop zijn.
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
@Sang: dank voor je aanbod!! Wellicht dat het dezelfde uitwerking heeft maar mijn bithouder komt tegen de schroefkop aan, dus valt er niet overheen. Ik heb begrepen uit de reacties dat jouw model nog volop te koop zijn dus ik ga nog eens even speuren in de bakken van de bouwmarkten. Misschien dat ze daar nog te koop zijn.

er overheen lijkt mij beter toch? Dan kan de schroef er echt niet uit.
En ik bedoelde met hebben, gratis heh :)
 

HermantB

Actieve deelnemer
2 sep 2012
221
0
Uden
@Sang: Dat is nog eens een mooi aanbod (gratis)! Ik maak er graag gebruik van PB je mijn adres wel en uiteraard zijn de verzendkosten voor mij.
Er overheen lijkt inderdaad beter echter dan is de maatvoering (schroefmaat) uiteraard erg belangrijk. Indien zoals de mijne, tegen de schroefkop "aanleunt" dan kan de schroefkopmaat meer variëren. Maar we gaan het ervaren als ik jouw bithouder in gebruik heb.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.