Te koop: frequentieregelaar Siemens 440, max 3 kW, 240V

Met deze frequentieregelaar kun je een krachtstroommotor (in driehoek geschakeld op 240V) op een gewoon stopcontact laten draaien, met een variabele snelheid.

Ideaal voor een draaibank, freesbank of boormachine. Zwaardere motoren dan 2.2 kW zullen een zeer zware 240V aansluiting vereisen (meer dan 16A zekering!), dus hou daar rekening mee.

De installatie is niet zo moeilijk (ik heb er zelf 3 in gebruik en ook al zoveel eerder verkocht), daar kan ik, indien gewenst, bij helpen.
Ook het aansluiten van een extern bedieningskastje, met bv. schakelaars voor links, rechts, een draaiknop voor de snelheid e.d. is mogelijk en ik leg je uit hoe. Ik kan de frequentieregelaar ook voorprogrammeren (afhankelijk van je wensen en het motor-typeplaatje) en schakeldraadjes aansluiten om aan te geven hoe je een bedieningskastje kunt aansluiten.

De frequentieregelaar is natuurlijk incl. de BOP (het Basic Operating Panel, dus de programmeer-eenheid) en incl. handleidingen.

Ik vraag 250 euro voor de frequentieregelaar. Af te halen in Beneden-Leeuwen, verzenden kan natuurlijk ook.