En plotseling....

Mac

Actieve deelnemer
.... stond er een advertentie voor een Felder KF700 op Leboncoin ( de Franse Marktplaats )
.
Ik had eigenlijk besloten voor een nieuwe Hammer B3 comfort, maar dit was wel heel verleidelijk Dus.... 375 kilometer verder naar het zuiden afgezakt. Voor de zekerheid maar gelijk een bus gehuurd die het monster terug zou kunnen vervoeren omdat de afstand wel wat groot is om 2 keer heen en weer te rijden.

Het bleek een heel aardige meneer te zijn die de machine nieuw gekocht heeft om z'n nieuwe keuken te maken. Er zijn wat planken op gezaagd, maar de toupie was nog nooit gebruikt daar hij teveel ontzag kreeg voor dat onderdeel van machinale houtbewerking.

Compleet met aanslagen, zaagbladen en nog wat extra's... Dus maar meteen de deal gesloten en het beest in de bus gezet. Blij blij blij....

Ik ga nu naar beneden naar de cave om het machien eens goed te bestuderen en weer te assembleren wat we verwijderd hebben voor het transport.

Verplichte foto's:

billede042.jpg

billede037.jpg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Dat ontzag voor de frees kan ik me voorstellen. Vorig jaar heb ik ramen en kozijnen gemaakt met een bevriende aannemer. Hij heeft een felder combie cirkelzaag/frees 7.5kw als ik het goed onthouden heb. Het geluid van de frees maakte me voorzichtig. Als je weet wat je doet prima maar maak je een foutje, kernscheuren niet gezien (leve de beschermkap) dan schrik je behoorlijk. Dus beginnen zonder gedegen kennis met dit soort machines is gevaarlijk. Verder heb je volgens mij een zeer goede aankoop gedaan.
 

Mac

Actieve deelnemer
Heren,

Dank voor jullie fijne, leuke en goede reacties :)

Ik zal trachten wat antwoorden te geven:

@ArtHarg : Heel erg leuk gevonden, die is al een eigen leven gaan leiden bij ons.
@TiMmEr-JaN : zie hiervoor http://www.woodworking.nl/showthread.php?7901
@mcluma : zie boven
@Luke : Sorry, ik begrijp je vraag niet
@Rick : Ja ja.. een "werkvakantie" zeker :) Wat stukjes Frans notenhout vinden, en dan ter plekke zagen en schaven.
@Wim : Dank voor je info en je goede raad. Ik ben van plan een aanvoerapparaat aan te schaffen voor frees gebruik
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.