radiator ombouw

MIKE

Actieve deelnemer
13 mrt 2011
39
0
Hi


radiator ombouw (620 x 413).jpg

ik heb een ombouw gemaakt na dit voorbeeld. (foto's vaan de mijne volgen tzt nog)
maar vroeg me af hoe is het middendeel rooster er ingehaakt
nu heb ik me al bedacht kan het met magneten doen of metalen haakjes ervoor maken.
maar dacht misschien heeft hier iemand hier een mooier en beter idee??



Mike
 

Ikkuh

Nieuw lid
18 mrt 2012
6
0
Colmschate
Ik heb ooit iets soortgelijks gedaan met ledikanthaken, echter zat daar geen lat direct boven het rooster.

Groeten,
Jelle
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
In principe zijn de meeste allemaal vast en de hele unit wordt aan de muur gehaakt. zodat je de hele unit in zijn geheel naar voren haalt

dus je bouwt het hele ding compleet en dan met kleine haakjes wordt het aan de muur bevestigt - zo worden de meeste hier in de uk verkocht
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.760
146
Rotterdam
Hallo Mike,

Ik heb eens zelf een radiator ombouw van MDF gemaakt.
De tussenroosters heb ik toen dmv schuin gezaagde balkjes opgehangen.
Waarschijnlijk heeft deze methode een echte timmermansnaam, maar die weet ik niet.

Je heb op deze manier maar een halve centimeter speling nodig om het er in te haken.

IMG00072-20130514-1232.jpg
IMG00074-20130514-1232.jpg

Groeten, Raymond
 

Bijlagen

  • IMG00073-20130514-1232.jpg
    IMG00073-20130514-1232.jpg
    56,8 KB · Weergaven: 754

MIKE

Actieve deelnemer
13 mrt 2011
39
0
dank jullie allemaal daar kom ik weer verder mee
mijn ombouw komt vast aan de muur ivm de vernsterbank van belgische hardsteen die er boven op komt.
Zal binnenkort eens even foto's maken van dit projeckt ;)
 

Frank

Actieve deelnemer
27 mei 2009
223
0
Zeeuws-Vlaanderen
Het oog wilt ook wat, dat kan ik begrijpen.
Maar wat ik niet begrijp, radiator fabrikanten doen zoveel moeite om een zo goed mogelijke warmte afgifte te bewerkstelligen, en dan ga je er zomaar wat rond timmeren?
 

MIKE

Actieve deelnemer
13 mrt 2011
39
0
Klopt maar ik heb de radiatoren meer voor erbij.
in mijne hele huis lig vloerverwarming en in de kamer waar mijn ombouw komt staat ook nog een hout kachel dus.
evt heb ik nog een hele hoopgrote pc ventilatoren liggen die ik er evt achter zou kunnen zetten om net als bij mijn hout kachel een luchtstroming tekrijgen.
 

MIKE

Actieve deelnemer
13 mrt 2011
39
0
Zo het heeft even geduurd.
maar nu dan de foto's hoe het geworden is.
heb een tijdje moeten wachten op de hardstenen tabletten die ik heb laten maken met papagaaienbek er aan.
 

Bijlagen

  • Afb0630.jpg
    Afb0630.jpg
    95,9 KB · Weergaven: 351
  • Afb0629.jpg
    Afb0629.jpg
    77,7 KB · Weergaven: 351
  • Afb0631.jpg
    Afb0631.jpg
    53,1 KB · Weergaven: 349
  • Afb0632.jpg
    Afb0632.jpg
    61,1 KB · Weergaven: 347
  • Afb0633.jpg
    Afb0633.jpg
    64,5 KB · Weergaven: 348

bartg

Actieve deelnemer
3 jan 2012
191
2
Genk, Belgie
Ziet er beter uit dan je voorbeeld,

vooral die dubbele, met de ingebouwde nis, heeeel mooi gedaan, je moet er maar opkomen om dat ding zo te maken.

Heb jij een landelijk interieur? De tegels en de stijl van de omkasting verraden dat een beetje.
 

maartenb

Actieve deelnemer
15 sep 2012
96
0
Groningen
Ziet er mooi uit. Wij hebben ook een ombouw, en merken idd dat de radiator (eigenlijk is het een convector) veel meer warmte afgeeft zonder de ombouw. Ik zie wel een verschil tussen onze ombouw en deze. Beide hebben aan de onderkant een uitsparing voor de luchtstroom (convectie), bij ons zit dat ook aan de bovenkant. Dus er is ook een uitsparing tussen de bovenste plaat en de voorste plaat, daardoor heb je iets meer convectie. Dit zou je nog kunnen proberen als je vindt dat er te weinig warmteafgifte plaats vindt.
 

MIKE

Actieve deelnemer
13 mrt 2011
39
0
Ziet er beter uit dan je voorbeeld,

vooral die dubbele, met de ingebouwde nis, heeeel mooi gedaan, je moet er maar opkomen om dat ding zo te maken.

Heb jij een landelijk interieur? De tegels en de stijl van de omkasting verraden dat een beetje.

Heb iets dergelijks eens gezien in een dikke villa.
idd dat heb je goed gezien.




Ziet er mooi uit. Wij hebben ook een ombouw, en merken idd dat de radiator (eigenlijk is het een convector) veel meer warmte afgeeft zonder de ombouw. Ik zie wel een verschil tussen onze ombouw en deze. Beide hebben aan de onderkant een uitsparing voor de luchtstroom (convectie), bij ons zit dat ook aan de bovenkant. Dus er is ook een uitsparing tussen de bovenste plaat en de voorste plaat, daardoor heb je iets meer convectie. Dit zou je nog kunnen proberen als je vindt dat er te weinig warmteafgifte plaats vindt.

Daar heb ik ook aan zitten denken toen maar vond ik niet zo mooi , een van de reden waarom het zo geworden is.
Had ook nog gedacht om sleuven in de hardsteen telaten maken aan de boven kan , maar vrij bewerkelijk en niet mooi.
mocht het niet bevallen heb ik al eens gedacht om evt een paar fan's er in teverstoppen maar denk niet dat dit nodig is heb nog vloerverwarming en een houtkachel.


Dank jullie voor de complimenten.
ben bezig aan het volgende projekt
 

louis

Nieuw lid
22 nov 2013
3
0
grote klasse , ik vind hem echt heel mooi , ik wil dit thuis ook maken , zo als dit zou ik hem ook wel willen maken . echt goed !!
 

MIKE

Actieve deelnemer
13 mrt 2011
39
0
Dank je Louis.
Ik zou zeggen beginnen dan ;) en hier dan svp de foto's plaatsen voor ons.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.