Metabo blauw of groen

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
Hallo,

Ik zit te kijken naar een nieuw afkortzaag. Nu hebben we op school de metabo kgs 216 deze vind ik goed werken zelf en wil ik dus gaan kopen alleen zit ik nu op internet te kijken en daar zie ik meerdere machines onder andere deze van metabo bij de ene winkel is die blauw en bij de andere groen.

Wat is het verschil tussen deze? Weet iemand dit ? Op de site van metabo zeggen ze dat de groene hand held tools zijn en de blauwe stationaire maar meer dere machines zijn in bijde kleuren verkrijgbaar.


Gr. Jordi
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
Oké, ,aar zit er ook dan nog als je de zelfde machine heb verschil in de kwaliteit en het vermogen en zo id is het gewoon de zelfde machine alleen met een andere kleur.

Gr. Jordi
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Het is dezelfde machine, maar dan in een andere kleur. Professionals betalen namelijk graag het dubbele voor een blauwe ipv een groene.;)

Nee er is wel degelijk een groot verschil in kwaliteit en specificaties, dat verklaart ook het prijsverschil.
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
Oké, ik heb bij een webshop wel een blauwe zien staan maar als ik er een koop ga ik denk ik gewoon voor de groene.

Op school hebben we de groene nu minimaal vier jaar staan en die doet het tot perfect dus aangezien ik hem veel minder gebruik zal het wel goed komen.

Maar qua prijs scheelt het niet veel ik zie net de metabo ts 250 groen heb ik hem gekocht voor 589 euro en blauw is die 630 euro.

Dus die zal lijkt mij wel het zelfde zijn alleen een andere kleur.
 
Laatst bewerkt:

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
@ jordiij,
Er zijn discussies geweest over deze metabo machines, er schijnt toch verschil in deze type machines te zitten.
Het verschil zit er in of ze uit china of uit duitsland afkomstig zijn.
Ik weet niet meer waar je dan op moet letten dus kan je dat beter even uitzoeken op het internet en ik dacht dat het ook op dit forum besproken is.
veel succes.
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
Ja maar dat was bij baptist en daar heb ik goede ervaringen mee en ik kreeg er daar een extra zaag blad bij.

Hij was 90 euro duurder maar bij die site komt er ook nog verzendkosten bij en dat zal wel veel veel zijn voor z'n machine.

Anders had ik er nog een zaagblad bij moeten kopen voor fijn werk en die kost ook weer 60 euro voor een beedje goede dan scheelt het nog maar 30 euro en voor een beedje service betaal ik graag wat meer.

Ik mocht hem ook uit de doos halen en zo en aan doen en alles kijken of het goed was aan gezien ik al drie machines heb gehad die scheef zaagden of waar speling op zat.

Gr. Jordi
 
Laatst bewerkt:

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
OK, baptist is inderdaad een goed bekend staande winkel, en een extra zaagblad is altijd handig, zeker 48 tands voor het fijnere werk.

(Overigens zijn er op die site tijdelijk geen verzendkosten bij bestedingen boven €20)

Gefeliciteerd en veel succes met je aankoop!!
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Het gaat toch over een afkortzaag metabo KGS 216 of vergis ik mij?

Daar had hij het in het begin wel over, maar dat is een knakending die je voor een hand vol stuivers kan kopen. Dus waar het nu over gaat met zulke prijzen?
@Jordiij, kijk voor zaagbladen eens op ecotools. Prima spul en dan heb je voor een euro of 15 een zaagblad voor je afkortzaag.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Daar had hij het in het begin wel over, maar dat is een knakending die je voor een hand vol stuivers kan kopen. Dus waar het nu over gaat met zulke prijzen?
@Jordiij, kijk voor zaagbladen eens op ecotools. Prima spul en dan heb je voor een euro of 15 een zaagblad voor je afkortzaag.

De Metabo KGS 216 is verkrijgbaar in de prijs range van € 193 tot € 273 euro
Wat voor de een een hand vol stuivers is, is voor de ander een heel hoop geld.;)
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
Wat je zegt ik ben pas 16 en probeer toch wat god gereedschap te kopen dus wat is voor mij wel veel geld.

Maar toch bedankt voor de info ik weet genoeg en ga binnenkort als ik geslaagd ben is kijken als examen cadeau voor een,

Gr. Jordi
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Oke, wellicht was de hand vol stuivers wat overdreven, maar er werd in eerdere posts geschreven over 500-600 euro, een prijsrange waar de 216 bepaald niet in valt.
Wat betreft de kgs 216, als dat je budget is dan zou ik zeker een 2e hands A-merk overwegen. Ik heb de 216 ook en dat is 1 van de weinige machines waarvan ik spijt heb dat ik deze aangeschaft heb.
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
Wat voor een a merk zou je dan adviseren?

Aangezien ik al meerdere miskopen heb gehad kijk ik liever wel uit met marktplaats e zo.

Warom heb je er eigenlijk spijt van kan je dat uit leggen?

Gr. Jordi
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik vindt em overdreven luid, maar het meest storend is het niet precies zijn. Het lukt met dit ding niet om exacte (haakse)hoeken te blijven zagen. Al vele malen geprobeerd het ding weer goed af te stellen, maar na een paar maal zagen is haaks niet haaks meer. Prima voor ruwbouw, maar fijn werk kan je vergeten (als je het dus goed wil hebben).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.