En toen had ik geen draaibank meer.....

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Rick is nog in een gevecht gewikkeld met het laptoppie dus mag ik van Rick de foto's op het web smijten .
TADAAAAA!!!!!!!
IMG_6251.jpg
IMG_6256.jpg
IMG_6258.jpg
IMG_6259.jpg
IMG_6260.jpg
IMG_6263.jpg
IMG_6264.jpg
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Goed geregeld !!!

Foto 1 : Zo werd alles bij de voordeur gezet....de lichte dozen kon ik zelf naar zolder krijgen maar voor de rest had ik echt hulp nodig..

Foto 2 : Rustpunt...

Foto 3 : ringetjes,boutjes en moertjes

Rest spreekt voor zich....op de laatste foto zie je hoe de machine voor de eerste keer wordt aangezet voor mij dochter alias super-werkplaatsknecht....Ze heeft het meerendeel van de boutjes en moertjes erin gedraaid....Strak werk
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
tot op heden nog niet gedraaid....Met een beetje geluk gaat dat ergens de komende dagen nog even gebeuren...Mijn handen jeuken enorm om er een enorm blok hout in te hangen...
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Dat zijn bemoedigende foto's. Is er al iets gedraaid of is dat toekomstmuziek? Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik deze er mooier uit vind zien als de vorige. Daar was de fabrikant zichzelf te buiten gegaan aan lelijke gele stickers. Deze is meer Down to earth.

Mooi ding hoor
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Bedankt allemaal voor de reactie's. Helaas nog niets gedraaid...Het is even zoeken naar een moment wanneer mijn lichaam een beetje mee wil werken. Ik merk dat alleen het in elkaar zetten van de machine een heel karwei was....Dus even op adem komen en dan zal ik eaa laten zien, ik heb namelijk ideeen genoeg voor allerlei schalen.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
IMG_6264.jpg
joepie.....het werkt weer.....blijkbaar zat er in de "compaliteitsweergave" (huh?) een foutje.....Gelukkig wist mijn vrouw(jaja, echt een topper zoals jullie weten) de oplossing....
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
Rick een beetje zwaarder....:confused: maar wel een stubby uitvoering met 40cm centerhoogte en zelfde prijsklasse als de killinger

Een ingekorte Wadkin RU

Keuzes..

Bekijk bijlage 6202

Hoi edjebel,

Mag ik vragen waar je dit plaatje hebt gevonden of waar deze draaibank te koop staat?
Niet dat ik hem wil kopen want ik zit met mijn wadkin rs wel aan de absolute max die in mijn draaihok past, maar ik vind dat oude ijzer gewoon interessant.

Maar wie krijgt het ooit in zn hoofd om zo'n zeldzame RU met de slijptol te lijf te gaan.. onbegrijpelijk

Groeten mark van zee
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
Voor de mensen die jaloers zijn op rick: er staat een wivamacje op marktplaats, een db1000 ook.
Je kan hem niet vinden als je houtdraaibank als zoekterm gebruikt maar wel als je 'hout draaibank' intypt (met spatie dus)

Gr. Mark
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
Hoi edjebel,

Bedankt voor de link

Ik heb een wadkin RS 8, met een frequentieregelaar erop.
Deze heeft dus een centerhoogte van 200mm en 1600 tussen de centers.
Maar omdat ik voornamelijk schalen draai wil ik er een ander bed voor gaan maken met een hogere centerhoogte.

Mocht je interesse hebben er staat hier in nl een wadkin rs10 te koop. Compleet met vrijstaande leunspaan en support. Een pracht van een machine.

Groeten, mark
 
Laatst bewerkt:

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
he edjebel,

grappig die fotos had ik laatst ook gevonden!

dit zijn volgens mij de enige foto's van de RUH die op internet staan.
heb op geen enkel ander forum iemand gevonden die zo'n monster bezit.
bij mij op m'n werk hebben we een oude metaaldraaibank omgebouwd naar houtdraaibank, die is misschien nog wel zwaarder dan de RUH en heeft een bed van 10 meter lang. en ook een uitschuifbaar bed.

groeten mark
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.