Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 25 mm lade maken

25 mm lade maken

Ik moet een lade maken die vlak onder de bovenkant in een meubel gemonteerd moet worden.
    De afmetingen zijn 25x600x250 mm.
    Het bestaande meubel is gemaakt van MDF en beuken.
    In de lade komen instrumenten die nu nog bovenop liggen. Er is echter weinig ruimte onder de plank omdat de motor er onder benaderbaar moet blijven.
    Zie foto.

Schermafbeelding 2013-05-07 om 07.48.11.jpg

Ik weet niet precies hoe ik deze lade moet maken. Welk materiaal, welke verbindingen? Met name de hoogte van 25 mm maakt dat ik niet precies weet hoe het aan te pakken.

graag jullie tips.

Blazoen

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Zou een plaat MDF pakken van 6 en 18 mm MDF, kom je totaal op 24 mm. In de 18 mm zaag je de vormen uit van het gereedschap. Eventuele extra ruimte maak je een sparing. Daarna plak je de 6 mm er onder. Houd de platen groter dan de strakke maat van de la. Kan je de zijde schoon zagen na het plakken van de bodem.

Voorzijde kan je met wit kantband of van dat vensterbank (iets steviger) afplakken. Lijkt het redelijk op het originele meubel.
    Jeroentje

Jeroen,

Bedankt voor je reactie. Jouw oplossing kan inderdaad een goede basis zijn voor mijn lade. Je hebt dan niets te maken met verbindingen omdat het uit 1 stuk wordt gemaakt. Ik zat zelf te denken aan een breed frame met een bodem maar wist niet hoe dat frame sterk en stijf te krijgen. Met jouw oplossing omzeil ik het probleem.

Blazoen

Of je pakt een plankvan 25mm dik (eiken / beuken ... whtever) en freest een millimeter of 20 diep weg. Dan heb je een la uit 1 stuk.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scheppie Bekijk Berichten
    Of je pakt een plankvan 25mm dik (eiken / beuken ... whtever) en freest een millimeter of 20 diep weg. Dan heb je een la uit 1 stuk.
    Dan kan je zelfs zo uitfrezen, dat je gereedschap er precies in past

Forum Rechten