advies gezocht voor beginnend houtdraaier

annemieke82

Actieve deelnemer
6 mei 2013
33
0
gouda
Hallo allemaal,

Al een poosje ben ik met houtsnijmessen bezig spin tollen te maken, hartstikke leuk vind ik het. Maar zo langzamerhand ben ik toch aan een houtdraaibankje aan het denken. Het liefst een heel kleine die op tafel kan staan, de afstand tussen de centers hoeft niet meer dan 25 cm te zijn.
Het wordt dus echt hobby matig gebruikt en behoeft geen technische hoogstandjes gewoon een basis apparaat, wie kan tips/ideeën ed geven? Alvast super bedankt!

Oh en iemand een idee waar je stukjes hout van ongeveer 30mm bij 30 mm bij 20 cm voor het snijden/draaien zou kunnen krijgen??
 

annemieke82

Actieve deelnemer
6 mei 2013
33
0
gouda
Ha jij ook bedankt!!! Ik ga eens een mailtje typen geloof ik! Voor de spin tollen ben ik niet verder gekomen dan eiken en onbekend rondhout uit mn vaders schuur ;-)
 

annemieke82

Actieve deelnemer
6 mei 2013
33
0
gouda
Het gaat mij echt alleen om spintollen maken, en niet om grotere werkstukken. Dus vandaar dat een simpelere draaibank mij wel voldoende leek. Buitelaar zit hier in de stad, maar ik zag maar 1 kleine draaibank op de site staan. Maar bedankt voor het meedenken!!
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Kijk op de site www.buitelaar.nl. Ze bieden nu een showmodel aan voor weinig! Buitelaar (hbm) zit in Waddinxveen, das bij jou om de hoek. Het aangeboden bankje is prima voor de doeleinden waarvoor jij het wil gebruiken. De draaibeitels die verkocht worden zijn ook niet slecht, koop er dan gelijk een setje wetstenen bij. Succes!

Groet, Rob.
 
Laatst bewerkt:

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Persoonlijk zou ik die proxxon draaibank laten staan en dan gaan voor de HBM - machine !! Ik ben ook gestart op de hbm 450 vario en heb nog wekelijk spijt dat ik die verkocht heb....tja...het is niet anders he !!

Qua hout : ....pb'tje is ontvangen en reactie is verzonden....hout genoeg !!
 

annemieke82

Actieve deelnemer
6 mei 2013
33
0
gouda
Oeh dat ziet er wel heel goed uit!! Ik ken t bedrijf mn vader komt er met enige regelmaat. Ik ga maar eens kijken of de bankrekening mee wil werken.... Heel erg bedankt!!!
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Ik draai nog steeds met een hbm 450 en deze bevalt idd erg goed. Heb net een andere draaibank gekocht maar hou de hbm 450 wel. gebruik deze veel om pennen te draaien en andere kleine werkstukken. De hbm 450 is dus voor wat jij er mee wilt volgens mij een prima keuze.

Gr Marco
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.