Reuzedei openhuis meubelmakerij

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Zaterdag 11 mei is het weer Reuzedei in Akkrum en gooi ik de deur van de meubelmakerij open.
Met demonstratie en workshop "schaven met een houten blokschaaf" en natuurlijk het slijpen en wetten van de schaafbeitel.
Heb een aantal (nieuwe) houten blokschaven klaar liggen van het merk Skandia.
Heb je zin om wat krullen te maken of ben je benieuwd hoe deze houten blokjes schaven kom maar langs.
We zijn van 10.00 tot 17.00 open

IMG_1002.jpg
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Alle leuke evenementen zijn ofwel erg ver weg voor mij, ofwel gebeuren op dagen dat ik andere verplichtingen heb. Zo ook deze open dag, jammer, ik had graag eens bij je rondgekeken.

Groet, Rob.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Alle leuke evenementen zijn ofwel erg ver weg voor mij, of gebeuren op dagen dat ik andere verplichtingen heb. Zo ook deze open dag, jammer, ik had graag eens bij je rondgekeken.

Groet, Rob.

Hallo Rob,
Je mag altijd zomaar langs komen ik vind het altijd leuk om mede houtbewerkers te ontmoeten het wel verstandig om dan even een belletje of berichtje te geven(ben niet altijd aanwezig).

Roeland
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Een bezoekje aan Roeland is altijd de moeite waard, elke keer dat ik langs ga dan is het A. enorm gezellig en B. zeer leerzaam.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
heb effe gechecked het is vanuit amsterdam met de ns 2 uurtjes , ga er in ieder geval eventjes over nadenken, wat mij makkelijker over de streep trekt wordt er een bakkie leut geschonken ???
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Ik verwacht nu natuurlijk wel een heleboel filmpjes van dit evenement. Graag was ik die kant op gekomen maar helaas gaat me dat niet lukken.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Even bij Roeland geweest. Men wat heeft die man een soorten schaven. Tot hele mini zelfgemaakte toe.
Ik keek mijn ogen uit. Tot mijn teleurstelling is hij nu ook in bezit van een Rekord draaibank: dat wordt dus concurrentie.
Zonder gekheid een prachtig bedrijf met cursus plaatsen en een goed geoutilleerde restauratie werkplaats.
De moeite waard om even te kijken en de vakkundige uitleg te horen!
Het kan nog tot 17.00 uur en op afspraak: het regent toch.
vr.gr. Jan Pranger.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Zo gisteren even gezellig naar Akkrum geweest de verbinding(NS) van Amsterdam naar Akkrum mag best wel uitstekend genoemd worden op de heen weg rechtstreeks in 2 uur in Akkrum en vervolgens een klein wandelingetje van 8 minuten . Helaas zat het weer wat tegen een beetje druilerig en ook best wel fris .
Maar voor mij was het een prima dagje was van plan om er om 10 uur te zijn en ongeveer om 13 uur weg te gaan werd een tikkie later om vijf uur ging ik weg de tijd is om gevlogen , arme Roeland .
Natuurlijk de schaafjes bekeken en ook schaafjes gezien die nog niet op het net staan .

De cursisten gedeelte :
De werkbankjes (lekker stevig) het slijp gedeelte, de futselplankjes is te zien maar helaas is dit filmpje een beetje te gehaast en een beetje tekort .

En Roeland aan het informeren en aan heet uitleggen

Vergeet ik nog bijna en een mesje gehad van Roeland dus mijn dag was zeker TOP !!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.