Festool en Protool worden één.

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Er ging al een tijdje een rumeur rond op de Fog maar geen bewijs,
Totdat ik deze video zag waarin je korte stukken ziet van gereedschap dat van Protool is, maar dan in Festool kleuren!

http://www.youtube.com/watch?v=ibB_Cwqn6Ic

profestool.jpg

Dus de rumeur klopte blijkbaar, wat ik hiervoor raar vond was dat de nieuwe midi systainers, die breder zijn, voor Protool gereedschap waren, maar enkel in Festool kleuren gemaakt waren...
En op Webshops zoals Toolnation zijn ze al hun Protool voorraad aan het wegdoen aan verlaagde prijzen...
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Jawel het zijn zusterbedrijven maar die in theorie niets met elkaar te maken hebben. Nu gaat Protool blijkbaar op in Festool en zal Protool mogelijk niet meer bestaan.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Interessant. De beide produkt lijnen kennen niet zo veel overlapping, Festool is toch meer voor de interieurwerkers en Protool voor de buitenwerkers. Dus nu moet je Festool ook in een ander marktsegment gaan promoten.

jaap
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Ik ben bang dat het niet uit luxe wordt gedaan en dat de volgende stap een inperking van het festool assortiment is. Dag soort bewegingen us natuurlijk een risico als bedrijven hun eigen prijzen niet meer mogen bepalen. Jammer lijkt mij want protool en festool zijn toch echt 2 verschillende merken met andere doelgroepen.
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
Ik heb net een nieuwe boormachine van protool, die zal dan wel een beetje een vreemde eend in de beet worden als ze nu groen worden:D
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Was over een kleine maand op een plaatselijke machine beurs en daar hoorde ik vaag van een vertegenwoordiger zeggen dat festool druk bezig was met een inhaal beweging inzake hun assortiment. Hij vertelde dat er waarschijnlijk een klopboormachine etc ging bijkomen. De reden waarom ze dit zouden willen doen is omdat je bijvoorbeeld als interieurbouwer ook vaak een klopboormachine nodig hebt op verplaatsing en nu verplicht bent om deze bij de concurrentie te kopen.

Het is natuurlijk allemaal van horen zeggen, dus in hoeverre het allemaal klopt durf ik niet met zekerheid zeggen.

groeten,

Bert
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Het is misschien het moment om ervan te profiteren van de Protool koopjes.
De doelgroepen zijn inderdaad niet dezelfde, door Protool te absorberen krijgt festool ineens een gigantisch gamma van 13 accu boren, 21 stofzuigers enz...
Ik hoop dat ze iets gaan bedenken om het overzichtelijk te houden, bij Festool zijn ze daar goed in geslaagd met sterke nummers/namen te geven aan hun gereedschap, iedereen weet wat een TS55 of een domino is. Maar als ik zeg ik hang mijn CSP 85/60 aan mijn VCP 171/321 dan heeft niemand een flauw benul waarover ik het heb.

Op zich is het niet per se een slechte zet, bij protool zit veel gereedschap dat redelijk geprijsd is. je hebt al een cirkelzaag vanaf €222 of een klopboor aan €230 enz...
Voor zij die fan zijn van het groene merk of graag alles in systainers hebben is dit een interessant alternatief dat niet echt duurder is dan andere Pro merken.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Ik denk dat hier gewoon een stukje marketing achter zit. Protool heeft gewoon veel minder bekendheid, zowel in NL als ook in het buitenland. Het gereedschap is naar mijn idee de laatste tijd vaak innovativer dan Festool, die ik weinig verrassends uit zie brengen. Als je nu de Protool machines onder de Festool naam gaat voeren, bereik je waarschijnlijk een veel groter marktaandeel, puur door de naamsbekendheid en heeft Festool weer een wat nieuws te melden.
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Zowel protool als festool vallen onder TTS tooltechnic systems.
Alle verkoop, reparatie etc. van protool en festool gaat via dit bedrijf.

Protool is voor de bouw, ik ben benieuwd of de grote handcirkelzagen, balken zagen en balkenschaven etc. over gaan in het assortiment
van Festool of dat ze verdwijnen.
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Een paar jaar geleden had festool mixers en "gewone" cirkelzagen in het assortiment, later zijn die naar protool gegaan. Volgens mij zijn het in grote lijnen al dezelfde machines, bij de workshop die ik laast gehad heb hadden de instructeurs het erover dat bij ik geloof de carvex en de protool accuboor dezelfde motor gebruik wordt.

Dat protool voor de bouw is en festool voor binnen vind ik een beetje kort door de bocht, die schaven en kettingfrezen die protool levert zijn specifieke machines voor de houtbouw, de gemiddelde timmerman heeft ze niet in de bus liggen en er zijn meer bouwvakkers met een festool invalzaag dan met een protool cirkelzaag.

Als ze samengaan zie ik eerder wat modellen van accuboormachines verdwijnen bv, om dat er daar dan wel erg veel van zijn.
Festool en protool hebben beide dezelfde nukken, zoals machines maken waar alleen pro,- of festoolaccecoires op passen. Voor mij soms een reden om niet voor een protool of festool te kiezen.
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Daarom zeg ik het ook dat ik hoop dat de speciale machine's in het assortiment blijven, anders moet ik voor de zware machine's
op een ander merk over.
 

R.O.Y.

Nieuw lid
15 apr 2013
22
0
Ik ben vorige week bij Dirks in Beek geweest (Toolnation) en er werd mij ook vertelt dat Protool nu Festool werd. Daarom was er een grote opruiming van alles van Protool. Heb toen een decoupeerzaag en stofzuiger voor een zacht prijsje kunnen kopen. Waren precies de zelfde als die van Festool.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.