Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15
    Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011

Festool en Protool worden één.

Er ging al een tijdje een rumeur rond op de Fog maar geen bewijs,
    Totdat ik deze video zag waarin je korte stukken ziet van gereedschap dat van Protool is, maar dan in Festool kleuren!

http://www.youtube.com/watch?v=ibB_Cwqn6Ic

profestool.jpg

Dus de rumeur klopte blijkbaar, wat ik hiervoor raar vond was dat de nieuwe midi systainers, die breder zijn, voor Protool gereedschap waren, maar enkel in Festool kleuren gemaakt waren...
    En op Webshops zoals Toolnation zijn ze al hun Protool voorraad aan het wegdoen aan verlaagde prijzen...

waren protool en festool al niet van dezelfde moederfirma?

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Jawel het zijn zusterbedrijven maar die in theorie niets met elkaar te maken hebben. Nu gaat Protool blijkbaar op in Festool en zal Protool mogelijk niet meer bestaan.

Interessant. De beide produkt lijnen kennen niet zo veel overlapping, Festool is toch meer voor de interieurwerkers en Protool voor de buitenwerkers. Dus nu moet je Festool ook in een ander marktsegment gaan promoten.

jaap

Ik ben bang dat het niet uit luxe wordt gedaan en dat de volgende stap een inperking van het festool assortiment is. Dag soort bewegingen us natuurlijk een risico als bedrijven hun eigen prijzen niet meer mogen bepalen. Jammer lijkt mij want protool en festool zijn toch echt 2 verschillende merken met andere doelgroepen.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Of het wordt straks Profestool, voor de binnenstebuitenwerker. Heb ik er misschien ook nog wat aan :-)

Ik heb net een nieuwe boormachine van protool, die zal dan wel een beetje een vreemde eend in de beet worden als ze nu groen worden

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Was over een kleine maand op een plaatselijke machine beurs en daar hoorde ik vaag van een vertegenwoordiger zeggen dat festool druk bezig was met een inhaal beweging inzake hun assortiment. Hij vertelde dat er waarschijnlijk een klopboormachine etc ging bijkomen. De reden waarom ze dit zouden willen doen is omdat je bijvoorbeeld als interieurbouwer ook vaak een klopboormachine nodig hebt op verplaatsing en nu verplicht bent om deze bij de concurrentie te kopen.

Het is natuurlijk allemaal van horen zeggen, dus in hoeverre het allemaal klopt durf ik niet met zekerheid zeggen.

groeten,

Bert

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Het is misschien het moment om ervan te profiteren van de Protool koopjes.
    De doelgroepen zijn inderdaad niet dezelfde, door Protool te absorberen krijgt festool ineens een gigantisch gamma van 13 accu boren, 21 stofzuigers enz...
    Ik hoop dat ze iets gaan bedenken om het overzichtelijk te houden, bij Festool zijn ze daar goed in geslaagd met sterke nummers/namen te geven aan hun gereedschap, iedereen weet wat een TS55 of een domino is. Maar als ik zeg ik hang mijn CSP 85/60 aan mijn VCP 171/321 dan heeft niemand een flauw benul waarover ik het heb.

Op zich is het niet per se een slechte zet, bij protool zit veel gereedschap dat redelijk geprijsd is. je hebt al een cirkelzaag vanaf €222 of een klopboor aan €230 enz...
    Voor zij die fan zijn van het groene merk of graag alles in systainers hebben is dit een interessant alternatief dat niet echt duurder is dan andere Pro merken.

Ik denk dat hier gewoon een stukje marketing achter zit. Protool heeft gewoon veel minder bekendheid, zowel in NL als ook in het buitenland. Het gereedschap is naar mijn idee de laatste tijd vaak innovativer dan Festool, die ik weinig verrassends uit zie brengen. Als je nu de Protool machines onder de Festool naam gaat voeren, bereik je waarschijnlijk een veel groter marktaandeel, puur door de naamsbekendheid en heeft Festool weer een wat nieuws te melden.

Forum Rechten