rek voor bessey klemmen

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Heb net een video afgemaakt waar je de constructie ziet voor een klemmen rek voor de bessey K body revo.
Ik heb eindelijk na lang aarzelen de knoop doorgehakt en die klemmen waar iedereen het over heeft gekocht, zover ben ik zeer tevreden, zeker van de accessoires waarmee je schuine delen kan klemmen!
je ziet ook hoe handig pocket holes kunnen zijn voor dit soort projecten.


hier zijn meer details met maten.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
@ BenchWorks

Heerlijk om jou zo te zien werken op die mooie mobiele werkbank met al dat verschillende gereedschap.
Het gaat je gemakkelijk af en het ziet er weer pico bello uit, bedankt voor dit filmpje en de details.

Mvg.
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Knap werk! Mijn nieuwe Festool-held!

Ik zie trouwens dat je ook uit Belgie komt: waar koop jij je Bessey Lijmtangen?

Mvg, Rhynix
 

samvg

Actieve deelnemer
11 apr 2012
123
0
Prima rek, en zeer mooi en helder filmpje.
Een vraag over de klemmen; gebruik jij deze klemmen ook voor het verlijmen van bladen/panelen of zijn ze daar eigenlijk te zwak voor?
Ik twijfel zelf erg over de aanschaf van zware serre joint's of deze bessey klemmen, die zeker meer divers inzetbaar zijn.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Een vraag over de klemmen; gebruik jij deze klemmen ook voor het verlijmen van bladen/panelen of zijn ze daar eigenlijk te zwak voor?
Ik twijfel zelf erg over de aanschaf van zware serre joint's of deze bessey klemmen, die zeker meer divers inzetbaar zijn.

Dat was ook mijn grootste zorg, dat ze niet de kracht zouden hebben van mijn zware deurspanners. Maar ik heb er deze week twee beuken werkbladen van 44mm dik en 1m50 lang mee verlijmd en dat ging prima. Dus ik denk wel dat deze klemmen alles aankunnen. Al moet ik zeggen dat ik hierbij 7 klemmen gebruikt heb ipv4 deurspanners, gewoon omdat ik maar 4 van die deurspanners had.
Kwa veelzijdigheid winnen de bessey klemmen veruit, als het over te doen was had ik meteen deze klemmen gekocht en bij zwaar werk een paar meer klemmen gebruiken.
 

caba

Actieve deelnemer
21 jul 2012
43
0
Aalst
Ik las dat je de klemmen van ecotools gebruikte, merk je nu het verschil tov de bessey klemmen?
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik las dat je de klemmen van ecotools gebruikte, merk je nu het verschil tov de bessey klemmen?

Dat is waarschijnlijk een vergissing, ik heb nooit klemmen bij ecotools gekocht dus ik kan niet zeggen hoe goed ze zijn. Maar klemmen zijn een zekere investering waar ik liever niet meer op bespaar. De gewone klemmen die ik in de professionele groothandel kocht gaan zelden langer dan een jaar mee, schroefdraad versleten, stang gebogen of dat ronde pootje dat er uit valt.
Ik had nu bijna twee jaren geleden gewone bessey klemmen gekocht en je voelt toch wel het verschil, die zijn gemaakt om een leven lang mee te gaan.
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Benchworks: Ik heb zonet 8 KRV's aangeschaft, 4x 100cm en 4x 150cm. Zwaar dat die dingen zijn! Zo zwaar dat ik er aan twijfel of dat latje met inkepingen, en twee ondersteuningen, de boel wel gaat houden. Jou klemmen hangen nog steeds stevig aan de muur?
 

Maxie

Actieve deelnemer
23 nov 2015
60
2
Normandie
Bij deze wil ik graag even een opmerking maken over de kwaliteit van ecotools. Ik heb echt heel veel ervaring met hun producten, van zaagbladen, schuurschijven, sds boren, deuvelboren tot en met spanbanden aan toe... noem maar op. De prijs is laag en de kwaliteit laat echt veel te wensen over. Ze slijten minstens vier keer zo snel als de gemiddelde merken en je "Eco" als in economy...is verdampt.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Maxie, ik zou hier een nieuwe post voor maken. Ook ben ik het niet eens met jouw mening over het schuurpapier van ecotools. Ik gebruik het professioneel voor schilderwerk. Ik merk geen verschil met festool briljant. Ook van twee door mij gebruikte soorten los schuurpapier ben ik tevreden. Iets kortere levensduur als mijn 3m papier, maar de prijs is veel minder. Frezen gebruik ik van ecotools ook tot volle tevredenheid. Omdat ik van de frezen die ik veel gebruik alleen profkwaliteit heb kan ik niet ooordelen over de standtijd van hun frezen. Wel voldoen de ecotools frezen tot nu toe prima bij mijn incidenteel gebruik.
 
Laatst bewerkt:

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Na de MFTC-XL nu ook het "rek voor Bessey klemmen XL" ??? Hmmm... je zou er haast wat van gaan denken... :rolleyes:

Het rek voor de 8 KRV-150's had ik al. De upgrade naar XL voor de 8 KRV-100's is onlangs in mijn nieuwe werkplaats eraan toegevoegd...

20161002_162056.jpg
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.