Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26
    Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011

rek voor bessey klemmen

Heb net een video afgemaakt waar je de constructie ziet voor een klemmen rek voor de bessey K body revo.
    Ik heb eindelijk na lang aarzelen de knoop doorgehakt en die klemmen waar iedereen het over heeft gekocht, zover ben ik zeer tevreden, zeker van de accessoires waarmee je schuine delen kan klemmen!
    je ziet ook hoe handig pocket holes kunnen zijn voor dit soort projecten.

hier zijn meer details met maten.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    @ BenchWorks

Heerlijk om jou zo te zien werken op die mooie mobiele werkbank met al dat verschillende gereedschap.
    Het gaat je gemakkelijk af en het ziet er weer pico bello uit, bedankt voor dit filmpje en de details.

Mvg.
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, mvg .

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Knap werk! Mijn nieuwe Festool-held!

Ik zie trouwens dat je ook uit Belgie komt: waar koop jij je Bessey Lijmtangen?

Mvg, Rhynix

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rhynix Bekijk Berichten
    Ik zie trouwens dat je ook uit Belgie komt: waar koop jij je Bessey Lijmtangen?
    Gewoon besteld bij Toolnation.nl , gratis verzending ook naar Be!

Prima rek, en zeer mooi en helder filmpje.
    Een vraag over de klemmen; gebruik jij deze klemmen ook voor het verlijmen van bladen/panelen of zijn ze daar eigenlijk te zwak voor?
    Ik twijfel zelf erg over de aanschaf van zware serre joint's of deze bessey klemmen, die zeker meer divers inzetbaar zijn.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door samvg Bekijk Berichten
    Een vraag over de klemmen; gebruik jij deze klemmen ook voor het verlijmen van bladen/panelen of zijn ze daar eigenlijk te zwak voor?
    Ik twijfel zelf erg over de aanschaf van zware serre joint's of deze bessey klemmen, die zeker meer divers inzetbaar zijn.
    Dat was ook mijn grootste zorg, dat ze niet de kracht zouden hebben van mijn zware deurspanners. Maar ik heb er deze week twee beuken werkbladen van 44mm dik en 1m50 lang mee verlijmd en dat ging prima. Dus ik denk wel dat deze klemmen alles aankunnen. Al moet ik zeggen dat ik hierbij 7 klemmen gebruikt heb ipv4 deurspanners, gewoon omdat ik maar 4 van die deurspanners had.
    Kwa veelzijdigheid winnen de bessey klemmen veruit, als het over te doen was had ik meteen deze klemmen gekocht en bij zwaar werk een paar meer klemmen gebruiken.

Ik las dat je de klemmen van ecotools gebruikte, merk je nu het verschil tov de bessey klemmen?

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caba Bekijk Berichten
    Ik las dat je de klemmen van ecotools gebruikte, merk je nu het verschil tov de bessey klemmen?
    Dat is waarschijnlijk een vergissing, ik heb nooit klemmen bij ecotools gekocht dus ik kan niet zeggen hoe goed ze zijn. Maar klemmen zijn een zekere investering waar ik liever niet meer op bespaar. De gewone klemmen die ik in de professionele groothandel kocht gaan zelden langer dan een jaar mee, schroefdraad versleten, stang gebogen of dat ronde pootje dat er uit valt.
    Ik had nu bijna twee jaren geleden gewone bessey klemmen gekocht en je voelt toch wel het verschil, die zijn gemaakt om een leven lang mee te gaan.

Dan heb ik mij idd vergist, ga denk ik direct ook investeren in goede klemmen.

Forum Rechten