antroposofische poppenkast

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Kijk nou toch wat een prachtige poppenkast. Staat bij mijn zoon op school.

Attached files
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Prachtig ding.
En nu ben je zo enthousiast dat je er zelf ook een gaat maken?
Dan ook maar meteen poppen met houten koppen erbij.
Nog leuker is om daarna zelf in die poppenkast te spelen
en het spannend te maken voor de kinderen (is mijn ervaring).
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
tja , wat moet ik nou zeggen. ik heb mooiere en lelijkere poppenkasten gezien. elke poppenkast is een groot plezier voor kinderen. onze kinderen hebben bijna 1 week gebivakkeerd in de kartonnen doos waar de wasmachine in zat. papa(ik) was ook druk geweest met een houten bankje maar de doos was toch leuker :cry: hahaha!!!

groetjes

rick
 
A

Athanor

Guest
Ja, ik zie er ook iets in van Alberts en van Huut architecten (NMB kantoor en Gasunie gebouw) Mooi om dat terug te zien in een poppenkast. Dopeling is volgens mij ook wel gecharmeerd van deze stijl.

Fons
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Hoewel ik het gebruik van de terminologie wel begrijp bestaat er niet zoiets als een antroposofische poppenkast.
Maar goed dat uitleggen is iets wat buiten de opzet van dit forum gaat.
Je zou kunnen spreken van een door antroposofie geinspireerde organische vormgeving.
Voor mijn gevoel is dit geen mooi voorbeeld, maar dat is mijn beleving.
Ik vind deze te symmetrisch en te zwaar door de omlijsting rond de opening en aan de bovenkant.
Alsof hij om zou kunnen vallen door te veel zwaarte boven.
En ja, een grote doos met een gat erin spreekt mij veel meer aan, maar poppemkasten worden gebouwd om bij herhaling op locatie te gebruiken voor kindeen en meestal niet door kinderen.
Maar het lijkt me leuk als iemand een houten poppenkast bouwt die heel veel weg heeft van de kartonnen doos die door kinderen is omgebouwd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.