Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

klein kistje van Kauri (Nieuw Zeeland)

Voor een vriend die op op het punt staat te kiezen voor een nieuwe baan in Nederland of verhuizen naar Australie. Hij heeft eerder al in Nieuw Zeeland gewoond en op basis van die ervaring speelt nu de gedacht om toch maar te vertrekken uit NL. Uit NZ heeft hij een oude houten deur (als bureau) mee naar NL genomen en ooit aan mij gegeven. Van dat hout heb ik nu dit kistje gemaakt. Misschien helpt het bij het maken van een beslissing?? Hout is prachtig van kleur. Kauri is een naaldhout soort. En de deur was al rond 1920 gemaakt. Het is natuurlijk wel een beetje een rechttoe rechtaan modelletje, maar de afmetingen, de kleur en de glans gaan heel mooi samen. Afwerking is trouwens van woodwax 22.

Attached files

Re: klein kistje van Kauri (Nieuw Zeeland)

Wat heeft dit kistje nou te maken met zijn beslissing?

Wel een mooi kistje overigens? Waar heb je die scharniertjes vandaan?

Stephan

Athanor
    Guest

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haasjetik
    Wat heeft dit kistje nou te maken met zijn beslissing?
    Tsja, dat vraagt natuurlijk om enig inlevingsvermogen.... Het zal mogelijk gaan om herinnering, tastbaar in het hout van de deur: weggegeven en weer deels teruggekregen in dit mooie kistje. Symbool voor een land ver weg, verlangen, heimwee, het zal gaan om gevoelens en gedachten die op een of andere manier de beslissing moeten opleveren. In ieder geval is er iets blijvends, welke beslissing ook genomen wordt. En de aandacht van een vriend die je zoiets moois geeft!

Mooi gebaar Hemski!

P.S. de interpretatie is natuurlijk geheel uit mijn eigen belevingswereld gekomen en kan er naast zitten....

Athanor, helemaal geweldig je reactie. Ik dacht al, misschien moet ik het herschrijven, maar jij leest hem precies zoals ik het bedoel. Mooi man!!

De scharnieren zijn van Brusso. Ben niet helemaal tevreden over de kwaliteit van de schroefjes die erbij zitten. Over 3 weken zit ik in de UK bij het European woodworking event. Mike Hancock organiseert dat event en hij importeert Brusso. FF vragen of hij nog wat schroefjes heeft liggen. Dingen zijn piepklein en weet zo 123 geen goed adres om ze te halen.

Mooi kistje en een mooi verhaal, maar ik vind het wel wat ver gaan om daar zo'n mooie antieke deur voor te slopen

jaap

Je hebt volkomen gelijk. Zal volgende keer een oud bootje aan stukken zagen. Heb jij nog iets liggen? :lol: :lol:

Voor dit soort kleine werkstukjes heb ik voldoende voorraad ongesorteerd bij de zaagmachine liggen

jaap

Ben deze zomer naar de Alpen geweest, maar volgens mij had ik bij jou ook een aardige wandeling om die bult heen kunnen maken.

Tja, ik had m'n leesdag niet.

Stephan

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Weer zo'n oude post die goed van pas komt. Op een zolder van een bevriende timmerman kwam ik een plaat hout tegen die daar al heeeeeel lang stof lag te verzamelen. Na wat zoekwerk bleek het kauri te zijn. 440x18x3700mm en nog helemaal recht!! Geen idee wat ik met zoveel kauri moest maar nu zie ik dit kistje en heb er wel veel vertrouwen in.

Forum Rechten