Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Bouw Riva Florida

Bouw Riva Florida

Hallo

Wij zijn 3 studenten van het Hout- en meubileringscollege in Amsterdam. Dit jaar gaan we beginnen aan de bouw van een boot namelijk een Riva.

Om te beginnen moeten we natuurlijk een bouw bed maken. Normaal gesproken wordt deze gemaakt van hout en wordt hij op de vloer vastgezet maar vanwege ruimtegebrek moet het een mobiel bouw bed worden.

Nu hebben we het plan om het bed te maken met steigermateriaal zodat hij licht, mobiel en vormvast is.
    Vraag is; Is er iemand die hier ervaring mee heeft of een ander idee hiervoor. Onze docent vond het een goed idee maar misschien weet iemand of dat het vaker wordt gedaan??

Alvast bedankt!

Re: Bouw Riva Florida

Hallo studenten. welkom op de site.
    dat is een leuk project. Zelf ben ik bezig met de flatstalker 18. Ik heb alleen wat vertraging, ikwacht dus totdat het goede hout geleverd wordt (okoume garantie multiplex dertig jaar garantie) het geleverde hout valt nu al uit elkaar. Ik heb een rijdende bok gemaakt, heel handig.

Attached files

De Riva:

Machtig project!! Gaan jullie helemaal klassiek bouwen, of op de moderne hout/epoxy toer??
    Heb mijn FL 26 ook op een bouwframe met wielen staan. Het frame is gemaakt van vuren 20x8 cm balken. De romp heb ik op de kop gebouwd, maar na het keren zakte deze uit. Dwz de vloer stond helemaal bol omdat er nog geen spanten en wrangen in zaten. Heb de zijkanten toen gestut en het binnenwerk er in gemaakt en gelamineerd. Het is een soort grote honingraat geworden, superstijf en licht. Op http://forums.bateau2.com/viewtopic.php?f=12&t=16483 vind je meer foto's en tekst.

jaap

Hallo jaap hoe is het gegaan met je boot, is het je nog gelukt om hem met de vakantie in het water tekrijgen.
    groetjes.

Forum Rechten