Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Onderwerp: Nog een schaaltje

Nog een schaaltje

Ook deze is gedraaid van wilg.
    Deze keer met een natuurlijke rand.

schaal 1.jpg

schaal 3.jpg

schaal 2.jpg

ziet er ook erg goed uit!
    viel het mee op het kopshout te draaien?

Dank je wel rene, het viel mee op het kopshout draaien. Niet te grof aan het werk gaan maar rustig aan....

Mooie vorm! Knap dat je de schors er op hebt gehouden.
    Fred*

Fred secondelijm doet wonderen je stabiliseert de schors . Je moet het er niet op doen als klaar bent maar voordat je de laatste afwerking gaan doen met guts of schraper.

Je moest eens weten wat ik allemaal aan elkaar geplakt heb met secondenlijm ;-)
    Wist je dat sommigen het ook als afwerking gebruiken?
    Fred*

Erg goed gelukt. Mooie vormgeving. Jammer dat de voet/onderzijde niet goed zichtbaar is.
    Fred: ik gebruik superlijm in combinatie met lijnolie soms voor het afwerken van pennen.

Ja dat doe ik ook Wim....lijnolie en seconde lijm.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fred* Bekijk Berichten
    Je moest eens weten wat ik allemaal aan elkaar geplakt heb met secondenlijm ;-)
    Wist je dat sommigen het ook als afwerking gebruiken?
    Gaat fantasties. voorwerp in de draaibank, insmeren met superlijm en onmiddellijk met grof schuurpapier inschuren (met draaiende draaibank). Je krijgt een slurrie van lijm en houtstof die in enkele seconden/minuten een vullende, sterke 'composiet'afwerking maakt. Vooral heel fijn voor het glad afwerken van hout met open poriën, zoals b.v. wenge...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Fred: ik gebruik superlijm in combinatie met lijnolie soms voor het afwerken van pennen.
    Ook een leuke, vooral omdat lijnolie en cyanoacrylaatlijm samen reageren tot een copolymeer ('plastic') die eigenschappen van beide producten heeft - mooie glans en hardheid van CA en de taaiheid van uitgeharde lijnolie.

Forum Rechten