kleurloze vernis

janoel

Actieve deelnemer
3 dec 2011
33
0
Besten,

Ik ben op zoek naar een kleurloze vernis om over multiplex platen te spuiten. Na aanbreng mag de laag niet zichtbaar zijn. Ik heb laatst een 2-componenten PU vernis gebruikt maar deze is veel te glanzend. Het eigenlijke materiaal moet dezelfde feeling hebben na coating.
mvg
 

bartg

Actieve deelnemer
3 jan 2012
191
2
Genk, Belgie
Das redelijk eenvoudig,

SKYLT ULTRAMAT,

ook een 2K PU, maar de matste van ze allemaal en daardoor ook de minst opvallende,

zeer makkelijk aan te brengen; is wit van kleur en droogt kleurloos op.

Heb lang gezocht om een niet zichtbare vernis te vinden, deze komt er het dichtste bij.

Maar je brengt een vernis aan, dus er zal altijd een laag opliggen, als je echt niks wil zien, dan moet je voor een kleurloze beits gaan.

SKYLT is parketvernis, dus keihard en toch meewerkend.
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Ah je hebt gelijk :( Ik heb het zelf gecombineerd met lijnolie en terpentine, dus als een wiping varnish. Wellicht is het hierdoor niet meer hoogglanzend.
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Kijk, de zoek functie werkt goed, ben dus op zoek naar een afwerking waarbij het blonde karakter van bepaalde houtsoorten behouden blijft, en heb het hier gevonden, lang leve het forum!!!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.