mijn nieuwe lenotec werkbank

coonman

Actieve deelnemer
1 jan 2012
132
0
Almere
Bij de bouw van mijn huis zijn de vloeren gemaakt van lenotec, een 12,5 cm dikke houten vloer.
Nu kreeg ik van de leverancier de rest stukken, en ja wat doe je nu daarmee.

Omdat ik de verdiepingsvloer met een hoek van 6 graden had geplanned had ik een mooie wig, tevens was er een rest plaat van 70 cm breed en ca 2 meter lang.
de wig hebben we verzaagd zodat ik stroken had van 12,5 cm in het vierkant, was nog een hele klus, want de zaagtafel haalde ca 8 cm.

met de handzaag de poten gezaagd, en binnekort verder.

hier alvast wat foto's
de poten
IMG_6838.jpg

het blad, nu nog recht op tegen het kozijn

IMG_6839.jpg

Ps Het schuurtje waar straks de werkplaats in komt moet nog gebouwd worden.
 

coonman

Actieve deelnemer
1 jan 2012
132
0
Almere
Thom,

Het huis dat ik aan het bouwen ben is een milieu vriendelijk huis, de buiten wanden zijn houtskelet bouw elementen met 24 cm vlas isolatie, de vloer en de kern zijn van lenotec
voor de vloer is dat 12,5 cm en voor de kern wanden 14,5 cm.

lenotec is een systeem dat eerst gebruikt werdt voor vloeren in logistieke pakhuizen, totdat iemand op het idee kwam dat het misschien ook in de bouw gebruikt kon gaan
worden. ( meestal in utiliteits-bouw en heel soms in woningen)
Ik heb platen genomen met een zicht kant, dus kijk ik tegen een mooi vuren plafond aan.
dus voor mijn werkbank moet ik ook de juiste kant boven leggen.
heb dus een vrij dunne verdiepings vloer.
 

coonman

Actieve deelnemer
1 jan 2012
132
0
Almere
en tussen de rest van de bouw verder gewerkt aan mijn werktafel

IMG_6872.jpg

dit waren de poten, die zijn vervolgens aan de plaat gelijmd, en geschroefd met schroeven van 20 cm lang.
IMG_6882.jpg
vervolgens de tafel in de beits gezet.

is nu een Mooie tafel van 70 bij 220 en 1 meter hoog nu nog het schuurtje bouwen dat straks om de tafel heen komt te staan.
 

coonman

Actieve deelnemer
1 jan 2012
132
0
Almere
Sam,

tafel is bijna niet met drie man te verplaatsen, de bouwers die op de bouwplaats hielpen de tafel naar buiten te zetten omdat de vloer betegeld moet gaan worden, probeerden de tafel te bewegen, en zeiden dat het niet nodig was, zo massief en zwaar is de tafel. Maar ik kan altijd nog een plaat aan de achterkant gemonteerd gaan worden voor stijfheid in de lengte.

Als de werkplaats er straks staat zal de tafel nog voorzien gaan worden van een bankschroef mechanisme, welke en hoeveel daar denk ik nog over na
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.