vraag over grootte afkortzaagblad

resign

Actieve deelnemer
22 feb 2012
98
0
Drongen, België
ik zou een nieuw zaagblad aanschaffen voor mijn afkortzaag metabo kgs 254 m
Volgens de specificaties van de machine is de maximum doorsnede van het zaagblad Ø 254 x 30 mm.

Op de site ecotools bieden ze echter enkel afkortzaagbladen aan van 255mm http://www.ecotools.nl/afkortzaagbladen/
anders moet ik een 250mm nemen, dan verlies ik bijna een halve cm, wat wel spijtig is.

iemand ervaring mee of die 1 mm wel degelijk teveel is?

Alvast bedankt,
grtn Sam.
 

blazoen

Actieve deelnemer
21 sep 2011
99
0
Eygelshoven
Beste Resign,

Ik had ook een Metabo KGS met hetzelfde maat zaagblad. Omdat ik een slingerend blad heb ik een nieuwe gekocht. Ik heb toen overlegd in een speciaalzaak en een 250 x 30 mm zaagblad gekocht dat werd echt aanbevolen.
Het werd een Bosch Optiline Wood 250 x 3,2 x 30 mm Z= 60
Helaas was er het blad niet de oorzaak maar de as en reparatie te duur. Het zaagblad is niet meer gebruikt behalve om te proberen.
Nou ja achteraf zonde van het blad.
Als je interesse hebt kunnen wij misschien een deal maken. Stuur dan maar een pm.

mvg

Blazoen
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Volgens de specificaties van de machine is de maximum doorsnede van het zaagblad Ø 254 x 30 mm.
anders moet ik een 250mm nemen, dan verlies ik bijna een halve cm, wat wel spijtig is. grtn Sam.

Als je van een blad 254 mm naar 250mm gaat scheelt het maar 2 mm vanaf het asgat.:cool:
 

beqwaam

Nieuw lid
14 dec 2008
15
1
Baarn
www.beqwaam.nl
Nee dat is eigenlijk nooit een probleem. Je moet met je huidige zaagblad even kijken of je nog ruimte hebt, bijv 3mm tot het spouwblad. Maar verder gewoon 'doen'.
Altijd fijn om weer eens een nieuw zaagblad in de machine te doen.

Oh ja hou wel de dikte van het blad in de gaten, ivm het spouwmes.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
26 inch. Dat is voor veel mensen een perfecte lengte. Ben je zo'n hele lange Hollander dan is 28 inch wel lekker. Als je maar je hele armslag kunt gebruiken. Voor een afkortzaag zou ik iets van 9 tpi nemen.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
26 inch. Dat is voor veel mensen een perfecte lengte. Ben je zo'n hele lange Hollander dan is 28 inch wel lekker. Als je maar je hele armslag kunt gebruiken. Voor een afkortzaag zou ik iets van 9 tpi nemen.

Volgens mij heeft de topic starter het over een zaagblad van een afkort zaagmachine, en niet over een handzaag?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.