Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9
    Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2012

vraag over grootte afkortzaagblad

ik zou een nieuw zaagblad aanschaffen voor mijn afkortzaag metabo kgs 254 m
    Volgens de specificaties van de machine is de maximum doorsnede van het zaagblad Ø 254 x 30 mm.

Op de site ecotools bieden ze echter enkel afkortzaagbladen aan van 255mm http://www.ecotools.nl/afkortzaagbladen/
    anders moet ik een 250mm nemen, dan verlies ik bijna een halve cm, wat wel spijtig is.

iemand ervaring mee of die 1 mm wel degelijk teveel is?

Alvast bedankt,
    grtn Sam.

Beste Resign,

Ik had ook een Metabo KGS met hetzelfde maat zaagblad. Omdat ik een slingerend blad heb ik een nieuwe gekocht. Ik heb toen overlegd in een speciaalzaak en een 250 x 30 mm zaagblad gekocht dat werd echt aanbevolen.
    Het werd een Bosch Optiline Wood 250 x 3,2 x 30 mm Z= 60
    Helaas was er het blad niet de oorzaak maar de as en reparatie te duur. Het zaagblad is niet meer gebruikt behalve om te proberen.
    Nou ja achteraf zonde van het blad.
    Als je interesse hebt kunnen wij misschien een deal maken. Stuur dan maar een pm.

mvg

Blazoen

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door resign Bekijk Berichten
    Volgens de specificaties van de machine is de maximum doorsnede van het zaagblad Ø 254 x 30 mm.
    anders moet ik een 250mm nemen, dan verlies ik bijna een halve cm, wat wel spijtig is. grtn Sam.
    Als je van een blad 254 mm naar 250mm gaat scheelt het maar 2 mm vanaf het asgat.
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, mvg .

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Juist en overstappen naar 255, geeft een halve mm extra. Als je eens naar je zaagt kijkt, dan kan je zelf denk ik wel bepalen of een halve mm een probleem gaat geven
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Nee dat is eigenlijk nooit een probleem. Je moet met je huidige zaagblad even kijken of je nog ruimte hebt, bijv 3mm tot het spouwblad. Maar verder gewoon 'doen'.
    Altijd fijn om weer eens een nieuw zaagblad in de machine te doen.

Oh ja hou wel de dikte van het blad in de gaten, ivm het spouwmes.

26 inch. Dat is voor veel mensen een perfecte lengte. Ben je zo'n hele lange Hollander dan is 28 inch wel lekker. Als je maar je hele armslag kunt gebruiken. Voor een afkortzaag zou ik iets van 9 tpi nemen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spaander Bekijk Berichten
    Als je van een blad 254 mm naar 250mm gaat scheelt het maar 2 mm vanaf het asgat.
    uiteraard.
    heel logisch, stom van me.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Seek Bekijk Berichten
    26 inch. Dat is voor veel mensen een perfecte lengte. Ben je zo'n hele lange Hollander dan is 28 inch wel lekker. Als je maar je hele armslag kunt gebruiken. Voor een afkortzaag zou ik iets van 9 tpi nemen.
    Volgens mij heeft de topic starter het over een zaagblad van een afkort zaagmachine, en niet over een handzaag?

Heb je daar ok al een machine voor? Wat ze niet allemaal bedenken.

Forum Rechten