Gezocht: handleiding Scheer HM 40-D bovenfrees

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Ik heb een Scheer HM 40-D bovenfrees gekocht en zou graag de handleiding hebben. Het is een oud model waarvoor ik helaas de handleiding niet op het web heb kunnen vinden.
Heeft iemand die misschien?

Alvast bedankt!

Roald

ps: De onderdelenlijst heb ik al gevonden, het gaat echt om de handleiding dus.
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Ik heb ze daar al eens om gevraagd, maar niet gekregen, helaas.
Vraag blijft dus staan!
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Ik heb twee concrete vragen over de HM40D, waar iemand die deze frees heeft me misschien mee kan helpen:
- Wat is de diameter/schroefdraad van de aanslagstang? (die ontbreekt bij mij)
- Het handvat aan de zijde van de schakelaar is draaibaar en heeft twee standen. Waartoe dient dit? Ik zie niks veranderen...

Alvast bedankt!

Groeten,
Roald
 

knud

Nieuw lid
9 jan 2015
3
0
Hm40d

Ik heb twee concrete vragen over de HM40D, waar iemand die deze frees heeft me misschien mee kan helpen:
- Wat is de diameter/schroefdraad van de aanslagstang? (die ontbreekt bij mij)
- Het handvat aan de zijde van de schakelaar is draaibaar en heeft twee standen. Waartoe dient dit? Ik zie niks veranderen...

Alvast bedankt!

Groeten,
Roald


Hallo Roald,

Is het gelukt met de HM40D? Ik heb er ook 1. Alleen het tandwielhuis staat droog. Weet jij misschien welke olie ik moet gebruiken?

Knud
 

knud

Nieuw lid
9 jan 2015
3
0
Welke vragen precies? Mijn buurman heeft een garage, hij heeft me wat olie gegeven en dat werkt erg goed.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.916
2.536
Met het draaibare handvat kan je de machine vergrendelen op een bepaalde hoogte. Als je het handvat draait ,duw je een bronzen stift tegen de geleidestang.
 

bekedc

Nieuw lid
28 dec 2013
3
0
hoikes iedereen , zelfde probleem hier , zelfde machine - maar kan het ook niet testen , er zit namelijk geen stekker op.

wie heeft hem op 220 V ? of 380 V ? en zou er iemand enkel foto's kunnen doorsturen om me te laten weten hoe ik de bovenfrees elektrische kan aansluiten.

MVG bernard
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.